Încă un efect extraordinar al sportului a fost descoperit Vezi cum te mai poate ajuta acesta!

Timp estimat de citire2 minute, 50 secunde

Activitatea fizică are un rol determinant în procesul de slăbire. Nu doar prin prisma faptului că arde calorii, ci și pentru că influențează și alegerile alimentare. Un recent studiu britanic a arătat că bărbații și femeile cu exces ponderal care au început un program de exerciții fizice n-au mai fost la fel de tentanți de alimentele bogate în calorii și cu multe grăsimi. Brusc, acestea n-au mai fost atât de irezistibile.

Rolul exercițiilor fizice în controlul greutății și menținerea sănătății este mult mai complex decât ne imaginăm. Pe lângă faptul că accelerează metabolismul, promovând un consum sporit de energie și topirea grăsimilor depozitate, sportul mai face ceva foarte important pentru a susține procesul de slăbire. Oamenii de știință au stabilit că antrenamentele sportive regulate contribuie la îmbunătățirea relației cu mâncarea. Asta, în mod evident, se dovedește a fi un mare avantaj atunci când încerci să scazi în greutate.

Studiul comparativ

Este răspândită ideea potrivit căreia practicarea exercițiilor fizice ar crește pofta de mâncare și nevoia de recompense post-antrenament. Cercetătorii de la Universitatea din Leeds, Marea Britanie, au vrut să lămurească acest lucru. Au recrutat pentru experimentul lor 61 de voluntari, bărbați și femei, majoritatea de vârstă mijlocie (în medie, 43 ani). Cu toții erau inactivi, supraponderali sau obezi, având, în medie, un indice de masă corporală (IMC) 30.

Participanții au fost invitați să completeze chestionare detaliate și teste online privind preferințele și comportamentelor lor alimentare. Ulterior, câțiva dintre ei (6 bărbați și 9 femei), aleși în mod aleatoriu, au fost rugați să-și continue stilul de viață obișnuit, ca grup de control. Celorlalți 46, în schimb, li s-a solicitat să facă efort fizic de cinci ori pe săptămână, câte 45 – 60 de minute sau până când vor fi ars aproximativ 500 de calorii per sesiune, fără a li se impune alte schimbări în ceea ce privește regimul alimentare sau stilul de viață.

Efecte consistente

După un interval de 12 săptămâni, toți participanții la studiu au repetat testele inițiale și au fost cântăriți. Cei mai mulți din grupul celor care s-au antrenat au slăbit câteva kilograme. O parte dintre cei din grupul de control au câștigat în greutate.

Bărbații și femeile din grupul de control nu au prezentat modificări privind poftele și comportamentele alimentare. Cei care au practicat exerciții fizice au oferit răspunsuri noi la întrebările legate de intensitatea dorinței de a mânca alimente hipercalorice și cu multe grăsimi. Pe scurt, nu le-au mai găsit la fel de tentante ca înainte. În plus, ei au raportat mai puține accese de mâncat compulsiv, față de cei din grupul de control.

„Le plăceau alimentele cu conținut mare de grăsimi în aceeași măsură. Dar dorința de a le mânca era considerabil mai puțin intensă”, a explicat Kristine Beaulieu, cercetătoare în dietetică la Universitatea din Leeds, coordonatoarea studiului.

Studiul consolidează importanța includerii exercițiilor fizice în strategia de gestionare a poftelor alimentare și controlul greutății.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate