3 mituri despre „topirea” grasimii

Timp estimat de citire3 minute, 8 secunde

De prea multe ori, primul si poate cel mai mare obstacol care apare in calea persoanelor care vor sa slabeasca nu este lipsa motivatiei, ci dezinformarea. Daca stii cum sa-l depasesti si nu investesti timp si efort in metode care nu functioneaza, cursa catre rezultatul dorit este pe jumatate castigata.

In cazul in care nu esti la prima incercare de a da jos kilogramele in plus, cu siguranta ti-au trecut pe la ureche destule enormitati privind pierderea in greutate. Si pentru ca interesul cel mai mare il constituie reducerea stratului de tesut adipos, procesul de ardere a grasimilor a atras in jurul sau cele mai multe povesti si informatii aproximative sau chiar eronate care, in mod regretabil, te pot deturna din drumul tau. Pentru a te scuti de asemenea experiente, te invitam sa asisti in cele ce urmeaza la demascarea celor mai raspandite mituri pe acest subiect.

Mit nr. 1: Cardio, cea mai buna strategie contra grasimilor

Dintr-un oarecare motiv, multi oameni au ajuns sa creada ca activitatile cardio precum joggingul, pedalatul sau chiar mersul pe banda de alergat ar fi cheia succesului in lupta cu grasimile nedorite. E foarte posibil ca la mijloc sa fie o interpretare incompleta a unor studii stiintifice asupra metabolismului care au aratat ca organismul arde un procent mai mare de grasime in timpul efortului moderat. Cu toate acestea, nu te poti astepta sa slabesti spectaculos daca te axezi pe exercitii de intensitate redusa.

Explicatii: Sa zicem ca exersezi la 60% din ritmul tau cardiac maxim timp de o ora, ca arzi 500 de calorii si ca 50% din ele ar proveni din grasime. In final, te-ai alege cu 250 de calorii arse din grasimi. Acum, sa presupunem ca lucrezi mai intens, la 75% din ritmul tau cardiac maxim, timp de o ora, si astfel arzi 700 de calorii. Chiar daca procentul de energie cheltuita provenita din grasimi va fi de doar 33%, numarul de calorii arse din grasimi nu e cu mult mai mic – 230 fata de 250! In schimb, in total, vei arde 200 de calorii in plus, ceea ce te ajuta sa creezi acea balanta calorica negativa, adica sa arzi mai mult decat acumulezi.

Exercitiile de intensitate foarte mare, asa cum sunt antrenamentele de rezistenta, cresc masa musculara si astfel te ajuta sa-ti imbunatatesti metabolismul, crescandu-ti rata la care consumi energia chiar si in repaus.

Mit nr. 2: Cu cat transpiri mai mult, cu atat slabesti mai mult

Ideea ca e musai sa curga siroaie de transpiratie ca sa elimini surplusul de grasime a prins radacini adanci in constiinta colectiva. O contributie importanta la acest fenomen a avut-o fara doar si poate promovarea costumelor si pungilor speciale pentru transpirat, dar si a saunei ca metode rapide de scadere in greutate.

Explicatii: Rata de transpiratie depinde de mai multi factori: genetici si mediu. Nu exista o relatie de proportionalitate directa intre cantitatea de transpiratie produsa in timpul exercitiului si numarul de calorii cheltuite. Poti sa alergi 2-3 kilometri fara sa transpiri foarte tare si totusi sa arzi sute de calorii.

Variatiile din timpul exercitiilor sunt esentiale pentru maximizarea ratei metabolice, intrucat corpul nu are suficient timp pentru a se adapta la noul tip de efort, ceea ce-l face sa consume o cantitate mai mare de energie pentru a tine ritmul.

Mit nr. 3: Ca sa scapi de grasime, trebuie sa exersezi in fiecare zi

Sa te antrenezi zilnic din greu nu numai ca e un obiectiv nerealist, ci si unul absolut nenecesar, chiar si in cazul in care ai pus gand rau colaceilor din jurul abdomenului.

Explicatii: Cantitatea totala de energie cheltuita, exprimata in numar de calorii arse intr-o saptamana, e cea care conteaza. E suficient daca dedici antrenamentelor doar 3 zile pe saptamana, cu pauze intre ele. Important este sa ai grija la alimentatie si mananci mai putin in zilele fara efort fizic.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu