Frigărui grecești

Timp estimat de citire1 minut, 55 secunde

Frigăruile grecești sau souvlaki reprezintă una dintre cele mai populare.  Sunt ușor de realizat, au puține calorii și sunt perfecte pentru weekendurile cu familia.

Ingrediente

  • 500 grame piept de pui
  • Jumătate de lămâie
  • Un cățel de usturoi
  • 2 ardei grași (de preferat în culori diferite)
  • O ceapă roșie
  • Ulei de măsline
  • Oregano
  • Sare
  • Piper

Mod de preparare

Se spală bine pieptul de pui, se taie în cuburi de mărime medie și se pune într-un bol.

Se pisează usturoiul și se adaugă peste pieptul de pui împreună cu puțin ulei de măsline, zeama de la lămâie, puțin oregano, sare și piper.

Se amestecă carnea cu mirodeniile și se lasă la macerat aproximativ 2 ore.

În timp ce carnea se macerează, se spală ardeii și se curăță ceapa. Acestea se taie ulterior în bucăți mari.

După ce s-a macerat carnea se pun ingredientele pe bețe din bambus sau din metal, alternând carnea cu legumele (carne, ardei, ceapă).

În situația în care vă rămân legume, puteți să le puneți și pe acelea pe bețe, fără carne.

După ce au fost puse ingredientele pe bețe, se pun fie la cuptor, fie la grătar (după preferințe), aproximativ 10 minute (pentru grătar) sau 15 minute (pentru cuptor). Se verifică dacă carnea este gata.

Beneficii

Carnea de pui este una dintre principalele surse alimentare de proteine. Aceasta conține aminoacizi, vitamina B, vitamina D, zinc, fier, seleniu, fosfor. Fosforul ajută la menținerea sănătății dinților și oaselor, a sistemului nervos central și la funcționarea eficientă a rinichilor. Carnea de pui are un nivel scăzut de grăsime, fiind ideală în orice dietă.

Cea mai bună sursă de vitamina C este ardeiul roșu. Ardeiul roșu nu are multe calorii și este bogat și în vitamina B6 care ajută organismul în a ține departe anemia.

 Lămâile sunt o sursă importantă de vitamana C și ajută organismul împotriva infecțiilor. De asemenea, în lămâi se găsesc niște compuși, saponine, care au proprietăți antimicrobiene și protejează organismul împotriva gripei sau răcelilor. Lămâia ajută stomacul la digestie și stimulează tractul gastrointestinal.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate