Dieta sanatoasa pentru gravide, recomandata de nutritionist – II

Timp estimat de citire2 minute, 3 secunde

Continuam articolul cu recomandari pentru alimentatia sanatoasa pe toata perioada sarcinii, alaturi de nutritionista Oana Tirpan. Prima parte a articolului poate fi citita aici.

Grupul 5: produsele lactate pentru aportul de calciu si proteine. Alege lactatele slabe, evita branzeturile moi precum Camembert, Brie, Roquefort, Feta, Gorgonzola daca nu sunt produse din lapte pasteurizat (pentru ca, altfel, ar putea contine bacteria Listeria). Alege cel mai des urda, ricotta (care este varianta italiana a urdei) si casul.

Grupul 6: nuci, seminte si uleiuri pentru aportul de grasimi sanatoase esentiale pentru buna functionare a sistemului nervos si cardiac ale fatului. Consuma cate 40 de grame in fiecare zi, prin rotire, din urmatoarele: nuci romanesti, migdale, seminte de in rasnite pe loc, seminte de dovleac, de floarea soarelui, de canepa, de chia. Neaparat sa fie crude si tinute la frigider pentru a nu rancezi. Evita semintele de susan fiind recunoscute ca abortive (provoaca avortul). Insa doua lingurite o data la doua-trei zile pot fi consumate fara griji.

Sfaturi esentiale pentru o alimentatie sanatoasa in sarcina

  • Bea 2 litri de apa zilnic pentru ca toate procesele metabolice si toate organele necesita apa.
  • Fa-ti din cand in cand cate o pofta si rasfata-te cu dulcele preferat.
  • Ia neaparat un supliment de vitamine si minerale special pentru perioada graviditatii.
  • Mananca alimentele proaspat gatite pentru ca acelea care au stat prea mult prin frigider sau in cratita pot contine bacterii periculoase pentru fat.
  • Redu sarea in mancare pentru a evita hipertensiunea.
  • Limiteaza consumul de zahar si dulciuri care il contin.
  • Evita sa consumi in exces cafea sau ceai.
  • Evita pe perioada sarcinii sucurile de tip cola.
  • Incearca sa nu folosesti alimente din conserva si indulcitori artificiali. Apeleaza cu incredere la alimentele congelate care nu au nevoie de adaosuri chimice si isi pastreaza aproape intacte proprietatile nutritive.

Mai trebuie sa stii ca aceste indrumari nutritionale sunt valabile in toate cele trei stadii ale sarcinii; ceea ce se modifica este faptul ca in stadiile 2 si 3 de sarcina este nevoie de un aport caloric mai mare cu 300-400 de calorii pe care este necesar sa le obtii din alimentele sanatoase despre care am vorbit si mai putin din cele nocive sau asa numitele alimente ocazionale “de rasfat”. O femeie insarcinata care mananca sanatos, echilibrat si evita sedentarismul nu trebuie sa ia in greutate mai mult de 13 kg. Sarcina este motiv de fericire asa ca fii bucuroasa zi de zi datorita minunii care se dezvolta in interiorul tau!

Raluca Baciu

Consultant de specialitate: Oana Tirpan, nutritionist

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu