Dieta indicelui glicemic, slabeste fara riscuri!

Timp estimat de citire4 minute, 36 secunde

Dieta indicelui glicemic are in vedere viteza cu care alimentele sunt consumate de organism pentru a se forma glucoza, sursa de energie a corpului uman. Acest regim nu antreneaza carente vitaminice si nici frustrari. Este un regim echilibrat care permite aportul de proteine, lipide si glucide, insa doar pentru cei cu indice glicemic scazut.

Ce este indexul (indicele) glicemic?

Indicele glicemic (IG) reprezinta un sistem care clasifica alimentele bogate in hidrati de carbon (glucide) in functie de abilitatea acestora de a afecta nivelul glicemiei. Astfel, alimentele si bauturile care contin hidrati de carbon cu absorbtie sangvina rapida dupa ingestie au un IG crescut. Cea mai rapida este glucoza pura, de aceea indexul ei glicemic este considerat 100.

In concluzie, exista glucide care devin cei mai buni prieteni sau cei mai inversunati dusmani ai siluetei. Pentru a le digera, organismul face apel la un sistem complex, in care elementul principal este insulina, un hormon produs de pancreas. Dupa ingerarea unui aliment care contine glucide, nivelul glicemiei creste, ceea ce stimuleaza pancreasul sa declanseze eliberarea de insulina. Acest hormon va prelua zaharul excedentar din organism si il va stoca in ficat si in celulele organismului.

Alegeti glucidele bune pentru silueta

Aceasta dieta consta de fapt in a sti sa alegem  acele glucide cu indice glicemic scazut. Cu cat IG este mai ridicat, cu atat raspunsul organismului este mai brutal si cu cat IG este mai scazut, cu atat raspunsul este mai bland, progresiv. Pentru a slabi trebuie sa alegem alimentele cu indice glicemic sub 50.

O atentie deosebita trebuie acordata si asocierii acestor glucide cu proteinele si lipidele, cum ar fi: mezelurile, carnea grasa, branzeturile grase, deoarece acestea pot modifica IG-ul unor alimente. Grasimile sunt permise cu o singura conditie: niciodata sa nu le asociati cu glucide cu IG ridicat, care sunt direct stocate de catre organism.

Cele trei mese recomandate pe zi trebuie sa fie compuse din proteine, lipide si glucide cu IG foarte scazut (fructe, legume, proteine si grasimi slabe in cantitate redusa). Vi se pare complicat? Iata un exemplu: salata de fasole verde, omleta cu branza, salata verde si capsuni. Este o masa echilibrata, simpla si savuroasa.

Doua etape simple

Aceasta dieta cuprinde doua faze, si anume: faza in care este vorba, in primul rand, de “calmarea” pancreasului si blocarea cercului insulinodependentei. Cand totul va reveni la normal puteti trece la cea de-a doua etapa prin care sa va mentineti greutatea dobandita, etapa in care glucidele vor fi alese in functie de IG, dar cu o mai mare libertate.

Prima etapa
Trebuie sa alegeti glucidele cu IG sub 50. Chiar daca veti pierde in greutate in primele 2-3 saptamani, pancreasului ii va lua mai mult timp sa isi regaseasca functia normala. Se impune deci, ca aceasta prima faza sa dureze 3 luni. Sunt interzise: glucidele cu IG ridicat, deoarece sunt responsabile de secretia de insulina, care sta la originea castigului in greutate. Astfel trebuie elimante din alimentatie zaharul, bomboanele, dulceata, ciocolata si toate dulciurile. De asemenea, sunt interzise si bauturile care contin cofeina, deoarece  stimuleaza secretia de insulina: cafeaua, ceaiul negru, cola. Este permis cate un pahar de 250 ml de bere sau vin la pranz sau cina (niciodata dimineata).

A doua etapa – stabilizarea greutatii
Pentru a evita reacumularea kilogramelor de care ati scapat, trebuie sa continuati sa alegeti glucidele cu IG scazut (sub 50), insa puteti sa alegeti si glucide cu IG peste 50 doar in anumite conditii – atunci cand le consumati impreuna cu legumele. De exemplu: cartofii fierti (IG = 61) pot fi consumati alaturi de fasole verde sau rosii. Daca aveti intentia sa consumati, de exemplu, o prajitura cu mere, incepeti masa prin a manca cruditati, apoi proteine (carne slaba), pentru ca  reduc raspunsul glicemic. Aveti dreptul la mici “derapaje” de doua ori pe saptamana: glucide cu IG cuprins intre 55-65. De doua ori pe luna sunt permise alimente cu IG peste 70. Nu asociati insa niciodata glucide cu IG ridicat cu grasimi, mai ales saturate. Puteti insa adauga ulei de masline sau parmezan peste pastele fainoase.

Fructe Legume Fainoase si leguminoase
  •  caise proaspete -57
  • caise in compot- 64
  • caise uscate – 31
  • ananas – 66
  • banana verde – 45
  • banana coapta – 66
  • cirese – 22
  • curmale – 103
  • smochine proaspete – 35
  • smochine uscate – 40
  • capsuni – 25
  • zmeura – 25
  • coacaze – 25
  • pepene galben – 65
  • portocala – 44
  • grepfrut- 25
  • papaya – 58
  • pepene verde – 72
  • piersica – 42
  • para – 38
  • mar proaspat – 38
  • pruna – 39
  • strugure proaspat – 46
  • strugure uscat (stafide) – 64
  • kiwi – 52
  • mango- 50
  • mandarine- 45
  • mure- 25
  • usturoi – 30
  • vinete – 20
  • anghinare – 20
  • sfecla – 65
  • morcov crud – 30
  • morcov fiert – 85
  • morcov in conserva – 49
  • ciuperci – 15
  • varza – 10
  • telina cruda – 30
  • telina fiarta – 85
  • spanac – 15
  • germeni de soia – 15
  • fasole verde – 30
  • nap crud – 30
  • nap fiert – 85
  • ardei gras – 10
  • salata verde – 10
  • soia – 15
  • rosie – 30
  • fasole uscata – 38
  • fasole uscata in conserva – 52
  • linte rosie, verde, bruna – 28
  • mei – 71
  • paste fainoase cu oua – 32
  • mazare – 48
  • cartofi noi – 61
  • cartofi fierti – 61
  • cartofi la cuptor – 89
  • cartofi prajiti – 95
  • cartofi piure – 73
  • orez – 56
  • fulgi de porumb – 77
  • gris – 55
  • fidea – 35
Paine si cereale Lactate Dulciuri si sucuri
  • paine alba – 70
  • paine fara gluten – 90
  • briosa – 70
  • paine de secara – 65
  • paine neagra – 40
  • paine integrala – 40
  • cereale cu ciocolata – 77
  • musli fara zahar – 50
  • fulgi de ovaz – 49
  • lapte gras – 27
  • lapte degresat – 32
  • iaurt 0,1% grasime – 14
  • lapte de soia – 31
  • ciocolata – 49
  • miere – 73
  • sucroza (zahar) – 65
  • suc de portocale – 57
  • suc mere – 41
  • suc de grepfrut – 48
  • suc de anans – 46
  • bauturi carbogazoase dulci – peste 60
  • dulceata de capsuni-51
  • bomboane gelifiate – 80
Dr. Laura Bara

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate