Cat ne ingrasam de fapt de sarbatori si ce e de facut ca sa slabim apoi?

Timp estimat de citire3 minute, 19 secunde

Mesele pline de mancaruri traditionale, paharele cu bauturi alcoolice si momentele din preajma sarbatorilor petrecute alaturi de prieteni si de familie reprezinta pentru romani unele dintre clipele cele mai placute din an. Dar, cum dupa distractie vine nota de plata, imediat ce sarbatorile trec, acul cantarului va produce o gramada de neplaceri.

Indiferent de zona, perioada Sarbatorilor de iarna este un moment al exceselor alimentare. Problema pe care trebuie sa ti-o pui este daca merita sa te chinui jumatate de an sa dai jos ceea ce ai acumulat in doar cateva zile. Oamenii de stiinta au realizat statistici referitoare la ingrasatul in perioada Sarbatorilor, iar noi iti oferim cateva sfaturi utile despre cum sa scapi de surplusul de kilograme.

Mai mult cu 2 kilograme in cateva zile

Fiecare tara are propriile traditii, dar in final mesele copioase si excesele culinare reprezinta un factor comun. Pentru a arata exact care este costul distractiei fara limite, oamenii de stiinta de la Universitatea Cornell din New York, SUA, au realizat un studiu pe rezidenti din Germania, SUA si Japonia, folosind datele transmise de cantare wireless. Scopul cercetarii a fost de a determina cat se ingrasa o persoana in perioada sarbatorilor de iarna si care sunt diferentele in functie de zona. La studiu au participat 1780 de rezidenti din SUA (varsta medie 42,2 ani, dintre care 24% cu obezitate), 760 din Germania (varsta medie 42,9 ani, dintre care 19% cu obezitate) si 383 din Japonia (varsta medie 41,6, dintre care 11% cu obezitate).

La finalul studiului cercetatorii au demonstrat faptul ca germanii s-au ingrasat cel mai mult in perioada Craciun-Revelion, acestia avand o medie de crestere a kilogramelor de 1% (aprox. 0,8 kg). Americanii au avut un surplus de 0,7% (aprox. 0,6 kg), iar japonezii au stat cel mai bine situandu-se la o crestere de doar 0,2%. Atentie la cum interpretezi rezultatele pentru ca ele inseamna ca o persoana care respecta un regim alimentar poate sa nu se ingrase deloc, iar alta se poate ingrasa cu doua kilograme. Studiul are si anumite limite, in conditiile in care a fost efectuat pe persoane cu o educatie buna, informate si cu un nivel de trai cel putin mediu. Asta inseamna ca in alte categorii, mai putin informate, cifrele pot fi mult mai mari!

Alege, pe cat posibil, sa mananci acasa in detrimentul iesitului in oras, pentru a avea controlul portiilor si al ingredientelor. Daca totusi iei cina in oras, evita mancarea fast-food.

Te-ai ingrasat, acum ce e de facut?

Daca sarbatorile te-au prins pe picior gresit si piftia, salata de boeuf, lebarul sau fripturile au fost tentatii carora nu le-ai putut rezista, a venit momentul sa dai jos kilogramele in plus. Iata ce iti sugeram noi pentru a scapa de greutatea acumulata de sarbatori.

  • Nu trebuie sa te simti vinovata si nici sa te panichezi, important este sa ai un moral puternic, acest element este baza oricarei diete de succes. Ai gresit, dar asta nu inseamna ca trebuie sa iti petreci zile intregi in care sa iti reprosezi acest lucru.
  • Pe aceeasi idee de mai sus nu alege diete care iti promit rezultate extraordinar de rapide, pentru ca planul este sa dai jos cateva kilograme, nu sa te pedepsesti.
  • Organizeaza-te si fa din raionul de fructe si legume cel mai bun prieten al tau. Mananca supe, salate si, in primul rand, evita carnea grasa. Nu uita nici de peste care nu doar ca este gustos, dar si extrem de hranitor.
  • Mergi zilnic cat mai mult pe jos. Nu lua masina sau mijlocul de transport in comun pentru drumurile scurte, pana la magazin, de exemplu. Regula celor 10.000 de pasi pe zi este extrem de potrivita. Poate nu vei putea zilnic, din cauza vremii, dar incearca sa profiti de fiecare moment.
  • Somnul este si el extrem de important. Nu il neglija, dormi 8 ore pe noapte, pentru ca daca ai organismul obosit si stresat vei avea mai tot timpul senzatia de foame.

Nu manca niciodata repede, pe graba. Creierul tau are nevoie de timp pentru a trimite mesajul de satietate. Mancatul prea repede = mancat prea mult.

Alin Claudiu Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate