Cand dieta nu mai functioneaza…

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 21 secunde

Un regim de slabire tinut timp indelungat determina aparitia asa-numitei “faze de platou”, cand, orice ai face, nu mai slabesti si stagnezi la o anumita greutate care nu iti convine.

Acest lucru se intampla pentru ca metabolismul bazal scade si functiile metabolice ale organismului sunt incetinite. Cu cat organismul se apropie intr-o cura de slabire de greutatea ideala, cu atat devin mai greu de eliminat cele cateva kilograme in plus ramase. Odata ce cantaresti mai putin, se reduce si necesarul caloric (corpul are nevoie de mai putina energie).

Iata ce poti face:
 

  • In primul rand, nu dispera si continua regimul pe care l-ai inceput, in niciun caz nu abandona dieta, dar nu incerca nici sa mananci mai putin – nu aceasta este solutia, pentru ca iti vei obisnui organismul cu si mai putine calorii;
  • daca in timpul regimului nu ai practicat nicio activitate fizica, ar fi cazul sa incepi;
  • daca activitatea fizica nu a lipsit din regimul tau, incearca sa schimbi tipul de miscare. In cursul unei diete, intr-adevar pierzi in greutate, dar e bine de stiut cat din kilogramele date jos au fost pe baza tesutului adipos si cat pe baza masei musculare. Pentru a nu pierde din masa musculara, este bine ca activitatea fizica, si anume un program cu greutati, sa nu lipseasca. Organismul se obisnuieste cu aceste exercitii si vei consuma mai putine calorii pentru aceeasi activitate. Solutia este sa nu iti lasi corpul sa se obisnuiasca cu exercitiile. Trebuie sa modifici durata, intensitatea, frecventa si tipul de exercitii efectuate. De exemplu, dupa o saptamana sau doua de alergare, incearca exercitiile pe bicicleta sau inotul. Daca mergeai la o sala de fitness, inceraca sa faci aerobic sau jogging. Nu face acelasi tip de miscare, cu aceeasi frecventa pe saptamana si aceeasi durata. Atentie! Nu este o solutie nici antrenamentul excesiv.
  • O problema importanta este si tipul de regim pe care il urmezi. Daca tii un regim de excludere a unor alimente, in aceasta faza de platou ar fi bine sa-ti diversifici putin alimentatia prin introducerea unor alimente “interzise”, insa in cantitati mici.
  • Poti sa incepi sa iei anumite suplimente nutritive care te ajuta sa depasesti aceasta faza, si anume:
    • suplimente cu crom, care regleaza nivelul de insulina (aportul este de 200 micrograme pe zi – un comprimat dimineata);
    • suplimente cu L-carnitina (te ajuta doar daca asociezi dietei activitatea fizica) –  actioneaza la nivel mitocondrial prin cuplarea lanturilor de acizi grasi liberi pe care le oxideaza si rezulta energie. Efectele sunt: creste consumul maxim de oxigen, scad trigliceridele si acizii grasi liberi. In concluzie, are rol in arderea lipidelor, deci transformarea tesutului adipos in masa musculara, dar doar sub influenta efortului fizic. Se administreaza 2 g/zi timp de 21 zile cu jumatate de ora inaintea efortului fizic.

 

Dr. Alin Popescu
Medic medicina sportiva
garda1108@yahoo.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate