Bucura-te de o primavara plina de energie!

Timp estimat de citire4 minute, 26 secunde

Ciripitul pasarilor, razele blande ale soarelui si viata ce parca a revenit in fiecare colt de strada ne fac mai veseli, insa ce ne facem atunci cand, brusc, incepem sa ne simtim lipsiti de vlaga si fara pofta de viata? Astenia de primavara te poate influenta indiferent de varsta, de aceea este bine sa afli cateva trucuri simple & practice prin care sa o combati!

Astenia de primavara iti da o senzatie de oboseala permanenta si poate fi insotita de pierderea apetitului, greata, tulburari de somn, iritabilitate, melancolie sau tensiune arteriala scazuta. Daca ai observat ca starea ta de spirit nu este chiar grozava in cea de-a doua luna de primavara, incearca sa pui in practica sfaturile noastre – te vei simti mult mai energic si mai optimist!

7 trucuri simple pe care le poti aplica de azi

1. Fa putina miscare in aer liber! Iarna lunga a golit rezervele de vitamina D ale organismului tau, asa ca ai nevoie sa stai la soare macar 20 de minute pe zi pentru a ti le reface. Ideal este sa practici un sport in aer liber, intrucat sportul creste nivelul de serotonina, hormonul fericirii, ce iti va da imediat o stare de bine. O plimbare, o sedinta de jogging, badminton-ul sau mersul cu rolele sunt variante ieftine si usor de practicat indiferent de numarul de kilograme in plus. Stim ca nu este usor sa te mobilizezi sa faci miscare atunci cand te simti obosit sau melancolic, dar senzatia de energie si buna-dispozitie pe care o simti dupa te va face sa iti dai seama ca merita efortul!

2. Dormi echilibrat! Chiar daca te poti gandi ca ai nevoie de mai mult somn pentru a-ti reveni, mai mult de 8 ore de somn pe noapte te vor face sa te simti si mai obosit. Regleaza-ti programul de somn astfel incat sa prinzi si intervalul orar 22-2, fara sa dormi prea mult sau prea putin. Pentru majoritatea oamenilor, 7-8 ore de somn pe noapte sunt ideale.

3. Ia suplimente alimentare! Oricat de mult ne-am dori, cei mai multi dintre noi nu reusim sa cuprindem toate vitaminele, mineralele si oligoelementele de care avem nevoie doar prin alimentatie. De aceea avem nevoie de suplimente alimentare care sa ne ajute sa fim in forma maxima, iar astazi putem gasi o multime de variante accesibile. Complexele de vitamine si minerale, suplimentele bogate in betacaroten sau Omega 3 sau suplimentele pe baza de guarana sau ginseng aduc organismului tau o doza binevenita de energie.

4. Ajusteaza-ti alimentatia! Daca deja ai inceput sa introduci in meniul zilnic verdeturi, legume si fructe de primavara, este perfect. Daca nu, a venit momentul sa te bucuri de beneficiile nutritive ale unor verdeturi ieftine si sezoniere, de care poti profita doar primavara – leurda, spanacul proaspat, urzicile, usturoiul verde, untisorul si frunzele de papadie sunt surse excelente de vitamine. Adapteaza-ti alimentatia la sezonul cald si mizeaza mai mult pe preparate usoare, light, care sa nu necesite multe ingrediente sau timp indelungat petrecut in bucatarie. Evita grasimile animale de orice fel, dulciurile in exces si cafeaua prea multa – lasa primavara sa vina si in alimentatia ta, iar nivelul tau de energie va creste simtitor!

5. Zambeste mai des! Gandirea joaca un rol esential in starea de spirit pe care o ai, de aceea iti va fi mai bine daca privesti totul dintr-o perspectiva luminoasa, optimista, incercand sa gasesti solutii pentru orice provocare. Nimeni nu are o viata perfecta, doar ca unii oameni isi gestioneaza mai bine gandirea si ajung sa lucreze mai eficient, sa aiba relatii interumane mai bune si sa se bucure mai mult de viata datorita gandirii optimiste. Asemenea cascatului, zambetul este contagios, asa ca molipseste-i si pe cei din jur cu un zambet!

6. Mentine-ti spiritul viu! Daca iti propui sa zambesti mai des, sa faci o fapta buna din cand in cand, sa te bucuri de viata alaturi de persoanele apropiate, sa descoperi mereu lucruri noi, iti mentii mintea activa si spiritul viu, fara sa intri in acea rutina care te face sa te simti lipsit de vlaga. George Bernard Shaw a spus: „Nu incetam sa ne jucam atunci cand imbatranim; imbatranim pentru ca incetam sa ne jucam.” Iti poti propune sa mergi mai des la teatru, la film, la vernisaje, sa citesti mai mult sau chiar sa deprinzi o aptitudine noua – o limba straina, origami, balet sau, de ce nu, poti face cursuri de dictie. Propune-ti sa te bucuri de primavara plin de energie, ca un adolescent, indiferent de varsta ta biologica!

7. Organizeaza-ti agenda! Un program echilibrat de munca, odihna activa si somn este una dintre regulile principale ale unei igiene sanatoase de viata. Gandeste-te in fiecare seara la programul pentru ziua urmatoare, stabileste-ti prioritati si indeplineste tot ce ti-ai propus sa faci. Organizarea buna iti confera o senzatie de control asupra propriei vieti, iar fiecare sarcina bifata din programul zilnic te face sa dobandesti mai multa incredere in propriile forte. Nu este necesar sa iti programezi fiecare minut din viata, ci este de ajuns sa ai o viziune de ansamblu asupra orelor in care lucrezi, in care te vezi cu cei dragi si in care dormi, pentru a dobandi acel echilibru la care speram cu totii. Rezerva-ti cateva minute pe zi doar pentru tine, timp in care iti poti pune ordine in ganduri sau, pur si simplu, te poti relaxa.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate