6 opțiuni simple de a face mișcare acasă

Timp estimat de citire3 minute, 4 secunde

Știm cu toții că pentru o sănătate bună e bine să fim supli și să avem un program de mișcare constant. Pandemia pe care o traversăm vine parcă să întărească și mai mult aceste adevăruri. Oamenii cei mai expuși la forme grave de îmbolnăvire sunt cei cu obezitate, diabet și boli cardiovasculare. Aceste probleme de sănătate grave pot fi parțial prevenite dacă ne menținem mereu activi.

E destul de ușor să faci mișcare și să arzi multe calorii și atunci când, de voie, de nevoie, petreci mult timp acasă. Deci, nu sta pe gânduri și, ori de câte ori ai niște timp liber, încearcă aceste variante:

Săritul corzii

Este o excelentă formă de mișcare cardio și, dacă nu ai mai încercat, vei observa cum, după 15-20 de sărituri, ți se va părea că nu mai ai aer. Săritul corzii arde foarte multe calorii, lucrează mușchii picioarelor și abdomenul și îmbunătățește echilibrul. Ține, deci, o coardă la îndemână și… sari. Atenție la lustră!       

Urcatul scărilor

Urcatul scărilor este un exercițiu foarte util. Consumul caloric este ridicat, iar mușchii coapselor și fesierii lucrează intens. Îl poți face chiar dacă nu ai acasă scări. Ia cea mai groasă și mai rezistentă carte pe care o ai în bibliotecă (poate DEX-ul), așaz-o în fața ta cât privești la televizor și pășește cu talpa pe ea alternativ, stânga-dreapta. Privitul știrilor pesimiste va fi pentru prima dată în avantajul tău.

Scândurica

Dacă nu ai prea mult timp la dispoziție, dar vrei totuși să îți antrenezi zona “core” (abdomen și lombari), acest exercițiu este pentru tine. Așază-te în poziție de flotare, dar în loc să cobori către sol, menține poziția. Începe prin a păstra poziția pentru 30 de secunde, apoi adaugă câte 10 secunde în fiecare zi și vezi cât de departe poți ajunge. Este unul dintre cele mai solicitante exerciții, dar și unul dintre cele mai utile.

Dansul

Indiferent că e vorba de o formă liberă de mișcare sau de o coregrafie hip-hop complexă, dansul poate face minuni pentru sănătatea ta fizică și psihică. Potrivit specialiștilor, poți consuma între 250 și 500 de calorii dansând o oră, valoarea variind în funcție de stilul ales. Dacă ai un partener căruia îi surâde ideea, puteți aborda stiluri distractive, ca salsa ori swing. Asigură-te că ai creat suficient spațiu în sufragerie, dă drumul la muzică și… dance!

Fandările

Unul dintre cele mai simple exerciții, fandările pun la încercare abilitatea de a-ți menține echilibrul, un lucru absolut necesar pentru un corp în bună formă. Fandările tonifică mușchii coapselor, dezvoltându-ți forța membrelor inferioare. Nu trebuie neapărat să planifici un anume moment pentru a face fandări, poți încerca o serie ori de câte ori te deplasezi spre altă cameră. 

Antrenamentele online

Fie că alegi o aplicație pentru a te întâlni virtual cu antrenorul tău sau un canal de YouTube, în perioada pe care o traversăm antrenamentele online sunt pentru cei mai mulți practicanți ai sportului singura opțiune de a face mișcare în mod organizat. Te invităm și pe canalul YouTube Slab sau Gras, unde vei găsi peste 40 de programe de antrenament de toate gradele de dificultate. Îl poți încerca și pe cel de mai jos!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate