6 beneficii extraordinare pe care sportul le aduce psihicului

Timp estimat de citire2 minute, 48 secunde

Sportul poate dezvolta realitatea emotionala, duce la o cunoastere de sine mai profunda, adauga experientei cotidiene nu doar placere, ci si rezonanta emotionala. Sportul ajuta la scaderea dependentelor, amplificarea perceptiilor, diminuarea anxietatilor, formarea gandurilor pozitive. Ne ajuta sa avem o postura corecta, care va duce la sentimentul de siguranta.

Vrei sa incepi sa practici un sport? Motiveaza-te, pentru ca vei avea de castigat. Iata niste beneficii grozave care sportul le aduce psihicului tau:

1. Descarcarea pulsionala

Psihicul este foarte complex si complet ierarhizat. Avem o parte pe care nu o putem controla, in inconstient, si o parte pe care o putem controla, numita constient. Una din specificitatile psihicului este aceea ca pulsiunile noastre, adica energia care strabate aparatul psihic, trebuie descarcate in comportament. Obiectivul consta in descarcarea surplusului pulsional. Nerealizarea acestui lucru mareste presiunea interioara. Una din modalitatile de descarcare a pulsiunilor din inconstient este aceea de a face sport. Prin sport, descarcam surplusul acumulat.

2. Validarea fata de tine si fata de ceilalti

A fi validati de cei din jur este o nevoie umana foarte puternica. Aceasta, nesatisfacuta, duce la frustrare. Prin practicarea sportului putem avea forma corporala dorita, lucru care va duce la sentimente de multumire, de omnipotenta, de valorizare a propriului corp, de satisfacere la nivel inconstient prin mularea dupa tiparele sociale. Acest lucru ne fereste de frustrari si de complexe de inferioritate. Putem rezolva complexele de inferioritate transformandu-le in atuuri.

3. Putem socializa

Prin practicarea unei activitati sportive putem lega relatii noi, ne putem anunta apartenenta la grupuri cu interese comune, care ne ajuta la validarea schemelor interioare. Putem iesi din casa mai des si purta mai multe discutii pe teme comune. Fiind in contact cu mediul respectiv, nu mai avem timp de ganduri negative.

4. Stare de bine prin descarcarea substantelor

Studiile arata ca practicarea oricarei activitati sportive ajuta la stimularea organismului. Persoanele care fac sport, datorita secretiei de endorfine, se odihnesc mai bine, lucru care este esential pentru refacerea organismului, au un grad de depresie mai scazut si o incredere in sine mai mare fata de persoanele mai putin active.

Meditatia te ajuta sa te eliberezi atat psihic, cat si fizic, te ajuta sa te eliberezi de gandurile negative si scade tensiunea musculara.

5. Identificarea cu personalitati din lumea sportului

Nu cred ca exista persoana care sa nu fi avut in copilarie sau adolescenta un sportiv preferat. Creierul are o structura neuroplasmatica: prin identificarea cu alte persoane si prin empatie, isi modifica structura. Identificarea este un mecanism care tinde sa faca Eul propriu asemanator cu cel al persoanei sau sportivului investit cu titulatura de model. Ne creste Eul, cel care are functia de a echilibra partea interioara cu partea exterioara a noastra. Dezvoltarea Eului ne ajuta sa avem o stima de sine crescuta.

6. Constientizarea beneficiilor

Sportul coloreaza si modeleaza comportamentul, gandurile si simtamintele. Ne ajuta sa ne dezvoltam pe parcursul cresterii, se nasc sperante, dorinte si ajuta la rezolvarea anxietatilor. A face sport inseamna, in primul rand, disciplina, acesta ne face sa putem respecta un program. In cazul unei afectiuni, acest lucru este benefic, deoarece te vei putea mula mai usor pe respectarea conditiilor bolii, a tratamentului. In general, persoanele care fac sport au un stil de viata sanatos, ceea ce ajuta in cazul in care este nevoie de respectarea unei diete stricte.

Ionut Iamandi, psiholog clinician, master in psihanaliza

si master in psihologie clinica

Telefon: 0720658591

Facebook: Spuse si Nespuse pe Divan

Nota pentru articolul «6 beneficii extraordinare pe care sportul le aduce psihicului»:5.00/ 5 (2 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F