10 trucuri pentru un organism mai sanatos!

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire3 minute, 13 secunde

Este momentul pentru o schimbare! Nu de maine, nu de la 1 ale lunii, nu de luni dimineata, ci chiar de acum! Nu spune nimeni sa faceti schimbari radicale si eforturi maxime, deoarece este cunoscut faptul ca de cele mai multe ori un demaraj in tromba cand vine vorba de modificarea stilului de viata se poate solda cu un esec. Cu alte cuvinte, cu pasi mici, idei inteligente si motivatie se pot face minuni in ceea ce priveste sanatatea organismului. In cele ce urmeaza va vom prezenta 10 trucuri simple si la indemana oricui cu ajutorul carora veti castiga un plus de energie si sanatate.

1. Nicio zi fara scortisoara
Fie ca este folosita pentru condimentarea ceaiului, a cafelei, a laptelui sau a diverselor feluri de mancare, scortisoara este considerata de multi un adevarat medicament ce da gust si savoare vietii. Este cunoscut faptul ca scortisoara contribuie la tinerea sub control a zaharului din sange, creste imunitatea organismului si scade pofta de mancare, ajutand astfel la mentinerea unei greutati corporale normale. Totusi, nu depasiti ½ lingurita consumata pe zi.

2. Renuntati la cafea in favoarea cicorii
Cafeaua creeaza dependenta, fiind cunoscut faptul ca are numeroase efecte negative asupra sistemului cardiovascular si digestiv. In acest sens, va propunem ca varianta pentru inceperea zilei o bautura pe baza de cicoare, care are un gust similar cu cel al cafelei si care ajuta la eliminarea oboselii matinale, la cresterea tonusului general si la imbunatatirea digestiei.

3. Cura anuala de vitamina A si E
In fiecare an, preferabil in lunile de iarna (cand sistemul imunitar este ceva mai slabit ca in restul anului) va sfatuim sa faceti o cura de vitamina A si E dupa cum urmeaza: 10 zile/luna vitamina A (1cp/zi), urmatoarele 10 zile vitamina E (1cp/zi) iar ultimele 10 zile din luna pauza. Repetati timp de 3 luni consecutiv.

4. Apa si lamaia fac casa buna
Nicio zi nu trebuie sa treaca fara sa consumati 2,5 L de apa. Pentru a usura consumul acestei cantitati, adaugati in fiecare pahar o felie de lamaie. In acest fel va hidratati si aduceti organismului si un plus de vitamina C.

5. Vreti ceva de rontait? Alegeti nucile.
In loc sa rontaiti in fata televizorului chipsuri, seminte sau floricele de porumb, mai bine consumati miez de nuca. Consumul de nuci ajuta la prevenirea bolilor de inima, la imbunatatirea memoriei si la cresterea imunitatii.

6. Nicio masa fara fructe si legume
Legumele consumate ca atare sau gatite nu trebuie sa lipseasca de la nicio masa. Chiar si intre mese, daca va este foame, puteti sa consumati cu incredere legume proaspete si fructe deoarece acestea sunt o sursa incredibila de vitamine si minerale.

7. Practicati yoga sau pilates
Fie ca alegeti yoga, fie ca preferati pilates, ambele activitati fizice ajuta sa va tonifiati in mod armonios musculatura, sa cresteti nivelul energetic al organismului si sa va simtiti bine dispusi in fiecare zi.

8. Incepeti dimineata cu geamurile deschise
In mod sigur aceasta este cea mai buna metoda de a ne oxigena creierul si de a incepe ziua in plina forma. Multe persoane intampina dificultati cand ceasul suna nervos la ora 7. Acest lucru se poate rezolva cu ajutorul aerului curat de afara care face ca trezitul devreme sa nu mai reprezinte o problema. Tonusul general si nivelul de energie pe parcursul zilei vor fi la cote maxime in cazul celor care si-au inceput ziua cu geamul deschis.

9. Relaxati-va cu ajutorul sarurilor de baie
Dupa o zi stresanta la serviciu, nimic nu este mai potrivit decat o baie calda in care sa dizolvati saruri cu diverse arome (salvie, lamaie, rozmarin, levantica). Intrebuintarea acestora ajuta la calmarea nervozitatii, a stresului, a diverselor dureri articulare cat si la imbunatatirea problemelor circulatorii.

10. Nu uitati de vizita medicala
Orice afectiune se poate trata mult mai usor daca este diagnosticata in stadii incipiente, de aceea este foarte importanta vizita medicala anuala la care se adauga si un set de analize uzuale.

Dr. Alin Popescu
medic primar medicina sportiva
www.dralinpopescu.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate