10 obiceiuri sanatoase pentru Noul An

Timp estimat de citire4 minute, 10 secunde

La sfarsitul anului, tragem linie si vedem unde am gresit, cate realizari am bifat si in ce directie se inclina balanta – catre noi sau impotriva noastra? Pentru ca sanatatea este cu adevarat prioritatea noastra nr. 1, iti oferim o lista cu obiceiurile sanatoase pe care sa le adopti incepand cu 1 ianuarie 2014. Iti dorim ca in noul an sa bifezi cat mai multe dintre obiective si sa te bucuri de 365 de zile pline de stralucire, sanatate si seninatate!

Pentru 2014 ia si tu in considerare 10 obiceiuri care te vor ajuta sa ai o viata mai sanatoasa!

1. Fac putina miscare in fiecare zi.

Cum sa-ti atingi obiectivul: este usor sa integrezi sportul in viata ta daca incepi cu pasi marunti! Urca scarile, mergi pe jos, iesi in parc, invata sa patinezi, joaca-te in zapada, fa curatenie in casa sau in gradina – aloca cel putin 30 de minute in fiecare zi unei activitati fizice.

2. Imi micsorez portiile de mancare.

Cum sa-ti atingi obiectivul: portia de mancare corecta nu te face sa te simti plin, ci doar iti satisface foamea. Respecta regula stomacului plin doar in proportie de 80% si evita senzatia de ghiftuiala!

3. Gasesc un motiv pentru a rade in fiecare zi.

Cum sa-ti atingi obiectivul: o viata implinita nu inseamna doar lapte si miere, ci si experiente din care inveti. Priveste lumea dintr-o perspectiva mai optimista si gaseste in fiecare zi un motiv pentru a rade – un banc, o poza haioasa, o amintire, orice este binevenit atata vreme cat iti lumineaza chipul.

4. Aloc mai mult timp intalnirilor cu cei dragi.

Cum sa-ti atingi obiectivul: in ritmul agitat al vietii, te poti trezi ca tii legatura cu cei dragi doar prin retele de socializare sau telefon. Schimba acest obicei si adopta unul nou, mult mai sanatos pentru trup si suflet: stabileste-ti un ritm constant de intalniri, mici petreceri si activitati placute cu familia, prietenii si cei dragi tie.

5. Renunt la un viciu.

Cum sa-ti atingi obiectivul: fie ca este vorba de fumat, consum excesiv de dulciuri, de pizza sau de emisiuni de proasta calitate, viciile inseamna dependenta in ciuda faptului ca stii cat sunt de nocive pentru mintea sau organismul tau. In 2014, propune-ti sa renunti definitiv la ceva ce-ti face rau – elibereaza-te de o dependenta si fa loc pentru mai multe lucruri pozitive in viata ta!

Daca ti-ai propus ca in 2014 sa slabesti un numar mare de kilograme, asigura-te ca respecti 3 reguli de baza: obiectivul este realist, faci miscare in fiecare zi si mananci foarte sanatos. Tine minte ca nu exista scurtaturi pentru a indeplini acest obiectiv intr-un mod sanatos si durabil!

6. Imi platesc datoriile / pun bani deoparte.

Cum sa-ti atingi obiectivul: banii sunt o sursa constanta de stres, mai ales ca bugetul niciunuia dintre noi nu este chiar roz in aceasta perioada, insa sunt metode verificate de a economisi niste bani – renunta la masina si mergi pe jos (asa vei bifa doua obiective dintr-o lovitura!), scapa de un viciu costisitor (precum fumatul), fa-ti intotdeauna o lista de cumparaturi, gateste economic, natural si cumpara mai multe fructe si legume din piata (sunt si mai ieftine, si mai gustoase).

7. Imi fac zilnic timp sa ma deconectez.

Cum sa-ti atingi obiectivul: esti mereu conectat la ce se intampla in lume, prin toate mijloacele posibile – tableta, telefon, televizor; nu-ti scapa niciun eveniment si nicio stire, dar supraincarcarea cu informatii din media, pe langa stresul cotidian, poate duce la depresie, anxietate, epuizare sau chiar alergii. Solutia este sa petreci zilnic macar doua ore fara aceste surse de informatii si sa constientizezi impactul pozitiv pe care aceasta schimbare il are asupra ta!

8. Ma odihnesc suficient.

Cum sa-ti atingi obiectivul: odihna activa inseamna sa ai activitati placute, care sa te relaxeze si sa-ti confere o stare de bine si de confort, in timp ce odihna pasiva inseamna… somn. Aloca-ti suficient timp pentru ambele tipuri de odihna si vei scapa de multe probleme cu care te confrunti, de la oboseala si stres pana la mancat excesiv pe fond emotional.

9. Traiesc un stil de viata mai bine organizat.

Cum sa-ti atingi obiectivul: probabil ca multe dintre scuzele cu privire la lipsa de timp ar disparea ca prin minune daca ti-ai organiza un pic mai bine viata, nu-i asa? Solutia este sa-ti notezi intr-un singur loc tot ce ai de facut in ziua urmatoare, in fiecare seara – alege o agenda, un calendar sau un organizer virtual, de pe net. Ai atat de multe solutii, trebuie doar sa incerci! Prioritizeaza evenimentele la care trebuie sa ajungi, intalnirile si activitatile tale preferate pana reusesti sa ajungi la un program optim pentru tine!

10. Am mai multa incredere in mine.

Cum sa-ti atingi obiectivul: atunci cand auto-critica ta interioara este mai puternica decat gandurile pozitive cu privire la tine insuti, stii ca trebuie sa faci o schimbare! Nu te lasa prada negativismului, perfectionismului sau asteptarilor nejustificate ale celor din jur. Sanatatea ta mentala tine de un echilibru fin intre toleranta, invatare din propriile greseli si acceptarea senina a faptului ca, pana la urma, nimeni nu este perfect!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate