Slabeste urmand bioritmul natural al corpului tau

Timp estimat de citire2 minute, 18 secunde

Toti simtim, de-a lungul zilei, modul in care ne influenteaza bioritmul, iar nivelul de energie ne modeleaza ritmul in care traim. Cel mai simplu ritm pe care il traim este ciclul somn-trezire, care, pentru majoritatea, are stransa legatura cu ciclul solar (asfintit-rasarit). Acesta ne face sa ne simtim adormiti odata cu venirea serii si plini de energie la inceputul zilei, iar ciclul somn-trezire este parte a ritmului circadian, ce este guvernat de ceasul intern sau biologic al organismului uman.

Definitie: Ritmul circadian este un ciclu de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice sau comportamentale, existent la toate entitatile vii.
Dupa cum am vazut, bioritmul este un concept pur stiintific, chiar daca exista ideea populara ca ar avea, intr-un fel sau altul, insemnatate mistica sau supranaturala. Calculatoarele de “bioritm” disponibile uzului larg pe internet nu au nicio legatura cu bioritmul real, corelat cu ritmul circadian.

Studiu: In 2008, cercetatorii de la Universitatea din California au descoperit ca exista o stransa conexiune intre proteinele responsabile de mentinerea ritmului circadian, respectiv cele responsabile de energia consumata de celule, rezultand ca acestea din urma functioneaza mai bine atunci cand este urmat bioritmul natural. De aceea, respectarea orelor de odihna si munca te poate ajuta sa slabesti mai repede!
Acestea fiind stabilite, va propun sa descoperim modul in care functioneaza organismul uman de-a lungul intregii zile, pentru a incerca sa ducem un stil de viata cat mai apropiat de ritmul nostru natural!

Intre orele 4 dimineata -12: Ciclul de eliminare
In aceasta perioada, corpul se elibereaza de toxine, inclusiv de resturile inutile ramase in urma metabolizarii mancarii, precum saruri, proteine sau acizi. Este recomandat sa consumi fructe si legume de sezon, intrucat acestea aduc organismului substantele necesare detoxifierii, in special fibre si, in acelasi timp, mentin sanatatea colonului.

Intre orele 12-20: Ciclul de energie
In acest interval orar, organismul proceseaza nutrientii din mancarea pe care ai consumat-o si produce energie. Ca si in ciclul precedent, ai nevoie de alimente in stare cruda, fibre si proteine pentru a pastra un echilibru biochimic in organismul tau.

Intre orele 20-4 dimineata: Ciclul de regenerare
Cel mai bun lucru pe care il poti face in aceasta perioada este sa te relaxezi si sa dormi pe saturate, intrucat organismul se reface in urma zilei obositoare si pline de energie. Somnul de calitate este esential in acest interval orar – poti afla din acest articol care sunt metodele ce te ajuta sa dormi bine!
In al treilea ciclu al bioritmului, organismul absoarbe substantele nutritive din alimentele pe care le-ai consumat de-a lungul zilei si utilizeaza acesti nutrienti pentru a regenera fiecare celula. Daca ciclul de somn este intrerupt, celulele nu sunt regenerate, iar acest lucru duce la oboseala, pe termen scurt, iar pe termen lung, la imbatranire prematura si alte afectiuni degenerative.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu