Reset Diet, un nou trend, o dietă eficientă

Dr. Corina Zugravu, medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Timp estimat de citire2 minute, 41 secunde

În vremuri în care comunicațiile digitale iau locul celor directe, e firesc să adoptăm obiceiuri de… calculator. Dacă acesta se resetează, de ce nu s-ar putea reseta și metabolismul tău?! Ce bine ar fi dacă printr-o singură apăsare de buton am reveni la “datele din fabrică” și ai fi la fel de sănătos ca atunci când ai venit pe lume…? Evident, lucrurile sunt cu mult mai complicate, dar astăzi avem așa-zisa “Body Reset Diet”, o dietă de 15 zile , lăudată de mulți ca fiind simplă și ușor de urmat.

Obiectivele acestei diete sunt stimularea metabolismului și pierderea rapidă în greutate. Să fie adevărat?! Câte alte diete nu promit același lucru și în practică se dovedesc a fi inutile… Ca o caracterizare generală, ne aflăm în fața unei diete bazată pe smoothie-uri și alimente integrale, în care exercițiile fizice sunt foarte importante. Însă pentru că restricția calorică este foarte serioasă cred că dieta este greu de urmat pe termen mai lung.

Puține calorii și exerciții fizice

Dieta în sine a fost concepută de un antrenor personal care crede, pe bună dreptate, că oamenii sunt mai încrezători în posibilitatea de a scădea în greutate dacă inițial pierd multe kilograme în scurt timp. Așa este logic din punct de vedere psihologic. Ești încurajat de rezultatele bune de la început și ești gata să mergi mai departe. Rețetele alimentelor ce trebuie preparate sunt simple, efortul în bucătărie fiind minim. Principalele rețete sunt, așa cum am mai spus, smoothie-uri de aproximativ 300 de kilocalorii, gustări de 100-200 de kilocalorii, iar o masă are în total în jur de 400 de kilocalorii. Aportul caloric zilnic nu depășește 1400 de kilocalorii. Desigur, se adaugă exerciții fizice, însă acestea se desfășoară în perioade de 5-10 minute. Deși sunt intense, ele nu durează mult în așa fel încât să fie evitat efectul de potențare a apetitului ce apare după sport.

Fazele dietei

Autorul împarte cele 15 zile în faze de câte 5 zile, fiecare cu o anume rutină dietetică și de sport. Numărul de mese zilnice este 5, iar dacă în prima faza ele constau exclusiv din smoothie-uri, în faza finală apar mai multe mese solide.

  • În faza 1, fiecare masa e înlocuită cu un smoothie și sunt admise 2 gustări. Adaugă minimum 10 000 de pași.
  • În faza 2, două mese se înlocuiesc cu smoothie-uri, o masă este solidă și se admit 2 gustări. Cei 10000 de pași rămân, dar se adaugă 5 minute de exerciții de rezistență, care trebuie să fie diferite și în număr de 4. Exercițiile de rezistență se fac numai în 3 zile, din cele 5 ale fazei 2
  • În faza 3, rămâne doar un smoothie, la care se adaugă 2 mese solide și 2 gustări. Exercițiile și cei 10000 de pași trebuie să se facă zilnic.

Dacă te întrebi ce se întâmplă după cele 15 zile, e simplu: se continuă pe termen nedefinit (chiar pe viață) cu faza 3, dar ai 2 “cheat-days” pe săptămână, când poți mânca și bea ce dorești.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate