10 idei de gustari cu putine calorii

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Cand ti-e foame la birou sau la scoala si nu ai nicio gustare la pachet, primul gand este sa intri in primul butic cu alimente frumos ambalate si sa-ti cumperi adevarate “bombe” calorice. Pentru a evita aceste situatii deloc prielnice siluetei tale, asigura-te ca ai mereu la tine o gustare dietetica si naturala!

Un studiu recent de la Universitatea din California arata ca majoritatea copiilor se ingrasa pentru ca mananca in proportie de 35% preparate care nu sunt pregatite in casa, care ascund calorii, grasimi si zahar, in timp ce un alt studiu publicat vara trecuta in Jurnalul American de Nutritie Clinica demonstreaza ca oamenii mananca mult mai sanatos atunci cand iau masa in confortul propriei case.

Rezultatele acestor studii ar trebui sa te motiveze sa aloci 20 de minute pe zi (sau chiar mai putin!) pregatirii unor gustari sanatoase, pe care sa le iei la pachet sau sa le oferi copilului, inainte de a pleca la scoala! Noi iti oferim cateva idei:

1. Branzica de casa cu miere: un desert bun si cu putine calorii, pe care il poti consuma atat in pauza de masa, cat si acasa, cand nu ai timp sau chef sa gatesti ceva complex. Cumpara branza degresata si amesteca o cana de branzica cu 2 lingurite de miere.

2. Un pumn de migdale: nu numai ca sunt bogate in acizi grasi Omega 3, insa migdalele sunt si gustoase. Ia-ti cu tine la birou o punguta cu 10-15 migdale crude, fara sare, si rontaie din ele ori de cate ori iti este foame sau doar pofta de ceva bun.

3. Doua mere coapte: merele crude sunt delicioase, dar cand simti nevoia sa mai variezi, scoate-le miezul si pune-le la cuptor, intr-o tava tapetata cu hartie de copt si lasa-le 20 de minute. Le poti lua cu tine la serviciu, incalzindu-le inainte de a le manca la cuptorul cu microunde!

4. Rondele de morcovi cu stafide: poti pregati o varianta simplificata a unei retete clasice, aceea de salata de morcovi cu dressing si stafide, amestecand intr-o caserola un morcov taiat rondele si doua lingurite de stafide. Pentru amatorii de dulciuri, este o gustare placuta si cu putine calorii!

5. Felii de mar cu unt de arahide: tot pentru cei carora le plac dulciurile si vor sa evite tentatiile cu foarte multe calorii din supermarketuri, exista o varianta mai putin calorica si gustoasa – taie un mar felii si unge fiecare felie cu un varf de lingurita de unt de arahide.

6. Iaurt cu seminte de dovleac: cum iaurtul degresat este o gustare recomandata in dietele de slabit, insa poate deveni monoton, amesteca o lingura de seminte de dovleac neprajite si fara sare si savureaza o portie de sanatate!

7. Desert cu banane: decojeste 2 banane, taie-le in jumatate si inmoaie-le in iaurt degresat, apoi pune-le intr-o caserola rezistenta la temperaturi mici si da la congelator o noapte. Dimineata, vei avea o gustare sanatoasa pe care o poti savura si la micul dejun.

8. O cana de popcorn: cand esti la birou si vrei sa mananci ceva rapid si nu foarte caloric, pune la cuptorul cu microunde o punga de popcorn fara arome, doar cu sare. Insa nu manca toata punga, ci savureaza doar o cana!

9. Rulouri cu sunca slaba: sunca de Praga, de curcan sau alte varietati asemanatoare au putine calorii si constituie gustari proteice si hranitoare. Pregateste-ti simplu trei rulouri pe care le poti consuma si la birou: unge felia de sunca cu un strop de branza degresata si cateva frunze de patrunjel, apoi ruleaza si pune-le intr-o caserola pe care o poti lua cu tine.

10. Salata de grapefruit si ananas: o varianta mai rapida a clasicei salate de fructe, aceasta combinatie de grapefruit si ananas este delicioasa si are foarte putine calorii. Tot ce trebuie sa faci este sa amesteci pulpa unui grapefruit cu doua linguri de bucatele de ananas, proaspat sau dintr-o conserva light.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu