Kinetoterapia, cheia reușitei programului de slăbire

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Trecerea de la un stil de viata sedentar la antrenamente epuizante si dese poate avea urmari grave pe termen lung, unele dintre ele fiind durerile de coloana. Kinetoterapia, in schimb, te poate scuti de astfel de probleme, fara a se lasa mai prejos in ceea ce priveste sculptarea siluetei.

Din dorinta de a slabi cat mai mult si mai repede, aproape nimeni nu merge la medic pentru un control amanuntit inainte sa se apuce de sport, fapt ce poate atrage dupa sine consecinte importante asupra sanatatii. Pentru a evita riscurile, specialistii recomanda, in special persoanelor sedentare sau cu exces ponderal insemnat, programele de kinetoterapie. „Dincolo de procesul de slabire in sine, cea mai importanta contributie a kinetoterapiei consta in faptul ca un kinetoterapeut stie ce exercitii sa prescrie, astfel incat sa nu decompenseze alte afectiuni pe care le-ai putea avea. De exemplu, daca prezinti o patologie a genunchiului, vei fi indrumat sa faci exercitii ce implica trunchiul sau membrele superioare si alte miscari fara presiune pe zona afectata”, explica dr. Andrei Ioan Bogdan, medic primar ortopedie – traumatologie, fondator al clinicii de recuperare medicala „Centrokinetic”.

Abordarea personalizata, marele avantaj

Pentru rezultate optime, in crearea programului de kinetoterapie pentru scaderea in greutate se iau in considerare antecedentele medicale, indicele de masa corporala, nivelul actual de activitate fizica, precum si testarea rezistentei la efort. In functie de toate aceste informatii si evaluari,  echipa de specialisti realizeaza un plan individualizat de activitate fizica, format dintr-un program de exercitii cardio, respiratorii si exercitii de rezistenta.

„Indiferent ca esti predispus genetic la obezitate sau ai luat cateva kilograme in urma unei sarcini sau a unei probleme cronice, diferenta de vitalitate pe care o ofera cateva sedinte regulate de kinetoterapie este, de cele mai multe ori, un factor decisiv in a incepe un program de antrenament” – dr. Andrei Ioan Bogdan, medic primar ortopedie – traumatologie

Rol esential in tratarea obezitatii

In cazul persoanelor care sufera de obezitate, kinetoterapia reprezinta optiunea ideala. Si asta deoarece pe tot parcursul procesului de slabire, kinetoterapeutul urmareste progresul inregistrat, intervine inclusiv cu sprijin emotional atunci cand este cazul si supravegheaza evolutia unor eventuale afectiuni asociate kilogramelor in plus, asa ca hipertensiunea, insuficienta respiratorie, bolile cardiovasculare, diabetul zaharat, durerile de spate sau articulare. Concret, programul kinetoterapeutic pentru combaterea obezitatii consta in parcurgerea a trei etape distincte si anume:

Etapa lipolitica – cuprinde exercitii de durata si intensitate care cresc treptat, care sa conduca la arderea depozitelor de grasime. Exercitiile vizeaza grupe musculare mari, fiind executate din pozitii diferite, care determina schimbarea permanenta a centrului de greutate.

Etapa musculopoetica – urmareste dezvoltarea musculaturii spatelui, abdomenului, toracelui, membrelor superioare si inferioare, precum si reducerea riscului de aparitie a faldurilor de piele inestetice. Include exercitii executate in ritm lent, cu tensiuni finale, exercitii izometrice, exercitii analitice complexe, din pozitii cu suprafata mare de sprijin, si alergari de durata medie.

Etapa de intretinere – tinteste pastrarea rezultatelor obtinute in primele doua etape si prevenirea reaparitiei surplusului de greutate. Aceasta etapa este importanta pentru mentinerea atat a greutatii corporale, cat si a tonusului muscular. Efortul trebuie sa scada treptat in aceasta etapa de intretinere, dandu-le o importanta mai mare exercitiilor de respiratie si relaxare.

Cate kilograme se pot pierde

Succesul programului de slabire variaza de la un caz la altul. „Depinde foarte tare de pacient, de psihicul si vointa lui. El trebuie sa urmeze un program alimentar strict, program care genereaza foarte multe probleme de ordin psihologic. Ulterior, survine si efortul fizic, un alt prag psihologic destul de important. Am avut si rezultate spectaculoase, pacientii slabind pana la 30-40 kg”, a precizat dr. Andrei Ioan Bogdan.

Sedintele de kinetoterapie dureaza 30-45 minute si au, in general, o intensitate moderata si o frecventa de 3-5 zile maximum pe saptamana. 

Dr. Andrei Ioan Bogdan

Clinica de recuperare

fizioterapie si kinetoterapie Centrokinetic

www.centrokinetic.ro

Tel: 0314335371

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate