Dieta saraca in grasimi nu e cea mai eficienta cale de slabit pe termen lung

Timp estimat de citire2 minute, 7 secunde

Eficienta dietei sarace in grasimi in ceea ce priveste lupta cu kilogramele in plus a constituit un subiect de dezbatere si controverse timp de decenii intregi. S-au efectuat sute de studii clinice diferite pe aceasta tema, obtinandu-se rezultate diferite. Ei bine, o noua cercetare, care a confruntat datele stiintifice, arata ca dieta cu un continut redus de grasime nu e cu nimic mai presus decat alte metode de slabit si mentinere a greutatii pe perioade mai mari de un an.

In cadrul meta-analizei lor, cercetatorii de la Brigham and Women’s Hospital (BWH) si Harvard T.H. Chan School of Public Health (HSPH) au explorat datele generate de 53 de studii care au masurat diferenta schimbarilor de greutate intre doua grupuri de persoane care, timp de peste un an, au recurs fie la o dieta cu un continut redus de grasime, fie la un alt tip de dieta. In total, au fost implicati 68.128 de participanti. Pentru a elimina factorii distorsionanti, studiile care au inclus suplimente alimentare sau bauturi de inlocuire a mesei nu au fost luate in considerare.

Low-fat sau Low-carb?

Pierderea in greutate inregistrata si mentinuta timp de un an sau mai mult de persoanele participante la studiu a fost, in medie, de aproximativ 3 kg, indiferent de dieta. Comparativ cu cei care au urmat dieta saraca in grasimi, subiectii care au tinut o dieta saraca in carbohidrati erau la finalul studiului cu aproximativ un kilogram mai usori. De asemenea, cercetatorii au raportat ca dietele cu un continut redus de grasimi au dus la o scadere mai mare in greutate doar atunci cand au fost comparate cu o „dieta obisnuita”, in care participantii nu au fost nevoiti sa-si schimbe obiceiurile alimentare.

Marimea portiei, mai importanta

„In ciuda ideii larg raspandite care sustine ca e nevoie de reducerea cantitatii de grasime din alimentatie pentru a putea pierde in greutate, nu am gasit dovezi care sa arate ca o anume proportie a caloriilor provenite din grasimi ar favoriza o slabire semnificativa à la longue”,

a declarat Deirdre Tobias, doctor in stiinte si cercetator in cadrul BWH. El a precizat ca trebuie sa privim dincolo de raporturile dintre caloriile rezultate din grasimi, carbohidrati sau proteine. Mai important, din punctul sau de vedere, este sa punem accent pe marimea portiilor in general si sa gasim modele alimentare care sa aiba drept scop mentinerea unei greutati sanatoase pe termen lung.

Aceasta cercetare a fost finantata de Institutul National de Sanatate (National Institutes of Health) si Asociatia Americana de Diabet.

Sursa: www.sciencedaily.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate