Dieta Carb Cycle: kilograme in minus, vitalitate in plus

Timp estimat de citire1 minut, 55 secunde

In marea lor majoritate, regimurile de slabire, indeosebi cele care vizeaza o reducere importanta a excesului ponderal, impun limitarea, daca nu chiar restrictionarea totala a consumului de carbohidrati, privand astfel organismul de sursa preferata de energie. Dieta Carb Cycle propune o abordare mai putin drastica, dar nici pe departe mai putin eficienta.

Cand vine vorba de scaderea in greutate, carbohidratii sunt primii pusi la index. Si asta deoarece, in lipsa lor, corpul este fortat sa recurga la depozitele de grasime pentru a face rost de energia vitala. Aceasta interventie in alimentatie este insotita de cele mai multe ori de o serie de schimbari greu de neglijat: senzatie de oboseala continua, dificultati de concentrare, dureri de cap, irascibilitate etc. Ei bine, fix pentru prevenirea acestor consecinte ce te pot scoate efectiv din circuit – de altfel, ele se dovedesc a fi unul dintre principalele motive de abandon si esec al dietelor low-carb – a fost inventata metoda Carb Cycle.

Ce este, mai exact

In linii mari, reprezinta o modalitate ingenioasa de distribuire a consumului de carbohidrati, astfel incat sa te poti bucura de efectele unui regim alimentar sarac in zaharuri, evitand in acelasi timp hipoglicemia si tot lantul de urmari nedorite. Concret, aceasta implica o alternare de tip zig-zag intre zilele cu aport scazut si cele cu aport mai mare de carbohidrati. Primele au rolul de a accelera procesele metabolice si de a creste sensibilitatea la insulina, ceea ce conduce in timp la imbunatatirea compozitiei corporale, prin subtierea stratului adipos. Pe de alta parte, zilele cu un consum mai mare de carbohidrati vin sa ajute la refacerea rezervelor de glicogen, la recuperarea si protejarea masei musculare. Cu alte cuvinte, adoptand strategia Carb Cycle, reusesti sa slabesti fara a te epuiza sau a-ti pune in pericol sanatatea.

Mai multe cai, aceeasi destinatie

Un mare atu, care diferentiaza Carb Cycle de alte diete din zona low-carb, este ca nu prezinta un plan batut in cuie, pe care trebuie sa-l urmezi intocmai. Ai libertatea sa alegi o varianta care ti se potriveste sau chiar sa-ti creezi propriul program, adaptandu-l particularitatilor stilului tau de viata. Pentru a-ti face o idee, poti incepe cu versiunea mai simpla, in care aportul de 200 g de carbohidrati reprezinta cantitatea cea mai mare admisa intr-o zi cu multe glucide. Iata o schema pentru un ciclu de 5 zile:

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Abonează-te