5 motive ca sa te apuci de sport

Timp estimat de citire2 minute, 45 secunde

Cei care practica o activitate sportiva o fac din diverse motive: fie vor sa slabeasca, fie vor sa se tonifieze, fie vor sa capete rezistenta, fie pentru ca… asa este trendul. Insa cele mai importante motive pentru care este recomandata practicarea regulata a unei activitati fizice sunt cele care tin de sanatatea fizica si psihica.

Afla cum te poate ajuta practicarea unui sport sa scapi de kilogramele in plus, de problemele cardiovasculare si sa ai o piele frumoasa.

Principalul beneficiu al practicarii sportului asupra sanatatii fizice il reprezinta ajutorul dat de acesta la procesul de slabire si, prin urmare, la imbunatatirea conditiei fizice. O activitate fizica regulata, ce are drept efect accelerarea metabolismului, alaturi de mici ajustari in modul de alimentatie sunt cea mai sigura cale spre corpul dorit. Practicarea regulata a unui sport contribuie si la scaderea riscului de aparitie a unor boli precum cancerul si diabetul. In plus, prin sport, este accelerata circulatia sangeluia, ce are drept consecinta evitarea multor patologii cardiovasculare. Buna circulatie a sangelui amelioreaza, de asemenea, livrarea nutrientilor esentiali pielii, deci va favoriza mentinerea unei pieli sanatoase si mereu tinere.

Sportul te ajuta sa scapi de stres, de depresie si de anxietate

Beneficiile practicarii sportului asupra sanatatii psihice sunt, in general, printre primele care iti vin in minte atunci cand te hotarasti sa te apuci de un sport. Toata lumea stie, cel putin la nivel teoretic, ca sportul elibereaza endorfine, asa-numitii “hormoni ai fericirii”. Practicarea oricarui sport inlatura stresul si este, de asemenea, recomandata persoanelor depresive si anxioase.

Activitatea fizica asigura un somn de calitate

Orice forma de activitate fizica ne ajuta sa ne odihnim mai bine, sa avem un somn linistit. In aceste vremuri, in care totul se petrece pe repede inainte, pierdem notiunea timpului si omitem faptul ca organismul are nevoie de odihna. Sa recunoastem: cati dintre noi mai reusesc sa doarma 7-8 ore pe noapte? Daca tot nu avem timp sa respectam numarul de ore de somn recomandat, putem avea cel putin un somn de calitate. Practicarea unui sport are consecinte pozitive asupra imbunatatirii calitatii somnului.

Practicarea unei activitati sportive inlesneste socializarea

Daca iti face placere sa cunoasti oameni noi, sa stai la povesti, sa vorbesti despre pasiunile tale, atunci ai ocazia sa faci toate aceste lucruri alaturi de oameni pasionati de sport. Sigur, poti socializa la restaurant, la teatru sau in club, insa de ce sa nu impusti doi iepuri dintr-odata: miscare + socializare? Daca nu iti place sa mergi la sala de forta, poti participa la clase de aerobic; daca iti place sa dansezi, in loc sa frecventezi cluburile, mergi la zumba. Sau te poti plimba cu rolele sau cu bicicleta. Peste tot poti intalni oameni cu aceleasi pasiuni pe care le ai si tu si iti poti face prieteni.

Faci sport regulat si ai dreptul la unele excese alimentare

Ultimul motiv de a te apuca de sport este cu siguranta un lucru carora pofticiosilor le va face placere sa-l auda: sunt premise micile excese alimentare. Omul este o fiinta imperfecta, supusa greselilor si tentatiilor, si nu este recomandat sa se abtina la nesfarsit de la lucrurile care ii fac placere, fie ele de natura culinara. O cantitate redusa din produsul la care poftesti, consumata intr-o zi in care faci sport, nu va dauna nici sanatatii fizice, nici celei psihice

Oana Anghel

Nota pentru articolul «5 motive ca sa te apuci de sport»:5.00/ 5 (1 vot)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F