Ridicarea de greutati mentine in forma… creierul!

Timp estimat de citire2 minute, 1 secunda

Vederea halterelor si ideea de a ridica greutati nu te incanta deloc? S-ar putea sa-ti schimbi radical atitudinea dupa ce vei afla concluziile unui studiu canadian referitoare la beneficiile acestui tip de activitate sportiva. Conform cercetarii, ridicarea de greutati nu ajuta doar la arderea grasimilor si dezvoltarea musculara, ci si la cresterea tonusului cerebral.

Chiar daca nu faci parte dintre persoanele ahtiate dupa tricepsi, bicepsi si alte grupe musculare iesite in relief, tot ar trebui sa iei in considerare ridicarea de greutati. Daca nu pentru consolidarea fizicului, atunci pentru binele creierului tau! Oamenii de stiinta de la Universitatea Columbia Britanica din Vancouver au publicat de curand un studiu in Jurnalul Societatii Americane de Geriatrie in care lauda meritele ridicarii de greutati in ceea ce priveste imbunatatirea activitatii cerebrale si pastrarea capacitatilor cognitive pe perioade mai lungi de timp.

Deteriorare lenta, dar progresiva

Asa cum masa musculara scade si isi pierde forta pe masura ce inaintam in varsta, la fel si integritatea masei cerebrale este afectata de trecerea anilor. De-a lungul timpului, la nivelul materiei albe, tesut reprezentat de manunchiurile de axoni care transmit semnalele nervoase dintr-o parte in alta a creierului, pot sa apara leziuni. La inceput, aceste modificari sunt imperceptibile, dar, dupa o vreme, ele pot determina tulburari de memorie si de invatare, indicand declansarea declinului cognitiv.

Exercitii de forta vs exercitii usoare

Pentru a studia efectul ridicarii de greutati asupra evolutiei sanatatii creierului, cercetatorii canadieni au selectat 54 de femei cu varste cuprinse intre 65 si 75 de ani care prezentau leziuni de demielinizare in substanta alba, pe care le-au impartit in trei grupe. Participantele din prima grupa au efectuat un antrenament saptamanal, constand in exercitii de anduranta, intre care si ridicarea de greutati. Cele din a doua grupa au practicat acelasi antrenament, dar de doua ori pe saptamana, iar cele din a treia grupa – un antrenament ce asocia exercitiile de echilibru si intindere musculara.

Minte agera pana la adanci batraneti

Rezultatele cercetarii au relevat ca femeile care au lucrat cu greutati de doua ori pe saptamana au inregistrat o diminuare a afectarii substantei albe mai insemnata, comparativ cu cele din celelalte doua grupe. „Putem afirma, in mod rational, ca antrenamentele de forta, precum ridicarea de greutati, pot preveni pe termen lung dezvoltarea si progresia leziunilor de la nivelul substantei albe”, au afirmat autorii studiului, precizand ca acest lucru se traduce printr-o amanare a declinului cognitiv.

Sursa: www.topsante.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu