Reteta pentru inima ta: alimentatie sanatoasa, sport si renuntarea la fumat

Timp estimat de citire3 minute, 15 secunde

Conferentiar Doctor Florin Mitu este medic primar medicina interna si cardiologie, sef al sectiei de cardiologie de la Spitalul de Recuperare Iasi. Activitatea stiintifica bogata, devotamentul fata de meseria pe care si-a ales-o, dar si dragostea pentru pacientii sai ne-au determinat sa-l rugam sa raspunda celor mai frecvente intrebari despre bolile cardiovasculare. Un interviu pentru… inima ta!

Afla cum trebuie sa ai grija de inima ta pentru a-ti mentine sanatatea!

Slab sau Gras: Care sunt cele mai frecvente afectiuni cardiovasculare in tara noastra?

Conf. Dr. Florin Mitu: Colesterolul crescut peste limite normale, hipertensiunea arteriala, accidentul vascular cerebral, cardiopatia ischemica (infarctul miocardic si angina pectorala) si bolile arteriale periferice sunt afectiunile cardiovasculare de care sufera cei mai dintre romani.

 

Slab sau Gras: Cat de mult conteaza stilul de viata in declansarea bolilor cardiovasculare si cat de mult conteaza „genetica”? 

Conf. Dr. Florin Mitu: Amandoua conteaza semnificativ. Diferenta este ca genetica nu o putem influenta insa stilul de viata depinde doar de noi. Iar statisticile arata ca incidenta bolilor cardiovasculare ar fi mai scazuta cu 80% daca am respecta un stil de viata sanatos.

Slab sau Gras: Care considerati ca sunt principalele greseli pe care le fac romanii in ceea ce priveste stilul de viata, greseli care cauzeaza boli cardiovasculare?

Conf. Dr. Florin Mitu: Fumatul, sedentarismul, alimentatia necorespunzatoare sunt factori de risc pentru aparitia bolilor cardiovasculare si in acelasi timp sunt vicii ale societatii moderne.

Cei mai multi dintre cei care sufera de boli ale inimii au un stil de viata dezorganizat, fiind  incurajati de faptul ca simptomatologia nu apare decat atunci cand afectiunea este instalata.

 

Slab sau Gras: Cat de importanta este practicarea unui sport pentru prevenirea bolilor cardiovasculare? Care sunt cele mai „utile” sporturi in acest sens?

Conf. Dr. Florin Mitu: Un stil de viata activ, o alimentatie echilibrata si renuntarea la fumat sunt masuri elementare, dar extrem de importante pentru o inima sanatoasa. Sportul, sub orice forma, de la miscarea usoara la cel de performanta, ajuta enorm. Conteaza mult sa facem sport zilnic, minimum 30 de minute/zi. Daca o persoana sedentara incepe de maine sa faca sport este firesc si in acelasi timp recomandat sa inceapa cu ceva usor, urmand ca treptat sa creasca gradul de dificultate. In acelasi timp este important sa faca acel gen de sport care ii este la indemana si care ii place, fiindca obiectivul este sa facem sport pe termen lung. Sportul trebuie sa fie parte din stilul de viata. 

 

Slab sau Gras: Care este importanta unei greutati normale in bolile cardiovasculare?

Conf. Dr. Florin Mitu: Studiile arata ca oamenii care sufera de obezitate sunt mai predispusi la un atac de cord inainte de 45 de ani. La fel, adolescentii supraponderali sunt mai predispusi la un atac de cord inainte de 35 de ani, fata de cei care au o greutate normala. In plus, nou-nascutii cu mame supraponderale sau obeze prezinta, chiar de la nastere, semne ale unor viitoare problemele cardiace, indiferent daca micutii s-au nascut cu greutate normala sau nu. Asadar, obezitatea este unul dintre factorii de risc importanti in dezvoltarea afectiunilor cardiovasculare si este recomandat ca prin alimentatie sanatoasa si sport practicat cu regularitate, sa mentinem greutatea in limite normale.

 

Slab sau Gras: Care sunt alimentele pe care trebuie sa le evitam si care sunt alimentele pe care trebuie sa le consumam pentru o inima sanatoasa?

Conf. Dr. Florin Mitu: In primul rand este recomandat consumul zilnic de legume si fructe iar apoi inlocuirea grasimilor saturate (de origine animala), cu „grasimile bune” (mono- sau polinesaturate): uleiuri vegetale, margarine tartinabile de noua generatie – bogate in Omega 3 si 6, peste (somon, hering) si fructe oleaginoase.

 

Slab sau Gras: Ce le recomandati persoanelor tinere pentru prevenirea bolilor cardiovasculare? Dar celor mai putin tinere?

Conf. Dr. Florin Mitu: Indiferent de varsta, reteta sanatatii cuprinde trei ingrediente simple: alimentatia sanatoasa, miscarea fizica zilnica si lipsa fumatului.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate