Reguli de aur: cum să-ți alegi antrenorul

Timp estimat de citire3 minute, 39 secunde

Ești novice în ale fitnessului și te-ai hotărât să mergi la sală? Decizia de a apela la un antrenor personal îți poate spori semnificativ șansele de a-ți atinge obiectivele. Aceasta, desigur, dacă ajungi pe mâna cui trebuie!

E drept, rezultatele unui program de antrenament depind, în foarte mare măsură, de voința și eforturile tale. Nu mai puțin importantă însă este alegerea persoanei care creează respectivul program și sub îndrumarea căreia îl pui în aplicare. Ca să nu dai greș în acest demers, ține cont de regulile de mai jos. Îți vor asigura premisele unei experiențe de succes.

Regula nr. 1: să dețină calificările necesare

Întâi de toate, interesează-te de calificarea instructorului. Certificatele sau diplomele avute reprezintă o atestare a faptului că are pregătirea teoretică obligatorie pentru a putea antrena. În mod ideal, ar fi bine să găsești pe cineva specializat în câteva discipline, ca să știe cum să combine diverse tehnici și mișcări, pentru a face antrenamentele mai eficiente, dar și mai distractive.

Regula nr. 2: să aibă experiență

Unele persoane merg la sală ca să slăbească, altele pentru a acumula masă musculară sau pentru a-și îmbunătăți rezistența și condiția fizică… Un antrenor bun pentru tine trebuie să aibă în istoricul său obținerea rezultatelor pe care tu le țintești. Verifică dacă a antrenat în trecut persoane cu obiective similare cu ale tale. Este o garanție în plus că va înțelege foarte bine obstacolele pe care le vei întâmpina și le va aborda cu pricepere adunată cu ocazia experiențelor anterioare.

Regula nr. 3: să existe „chimie” de la prima vedere

Chiar dacă prima impresie poate fi înșelătoare, nu o ignora. Antrenorul personal este una dintre persoanele pe care le poziționezi în zona ta de încredere. De aceea, este esențial să te simți confortabil în preajma lui, să-ți facă plăcere să comunici cu el și să-ți dea senzația că sunteți pe aceeași lungime de undă. Dacă există aceste semne fundamentale de compatibilitate, aveți toate șansele să puteți coopera și lucra foarte bine împreună. În absența acestora, mai bine refuzi colaborarea și cauți pe altcineva.

Regula nr. 4: să ofere feedback

Un specialist competent va întreba întotdeauna cursanții care sunt obiectivele pe care le urmăresc. Vorbește-i despre așteptările tale, despre ce te motivează și, nu în ultimul rând, menționează caracteristicile corpului tău. Analizează apoi modul în care antrenorul a perceput aceste informații. Dacă te-a ascultat cu atenție și ți-a pus întrebări suplimentare, cel mai probabil va ține cont de dorințele și particularitățile tale și-ți va propune o strategie de antrenament în acord cu acestea.

Mare atenție la stilul de lucru al antrenorului. În cazul în care ești genul de persoană care are nevoie de aprobare și încurajare, o abordare bazată pe o motivare mai dură nu va da roade. Opusul este, de asemenea, valabil.

Regula nr. 5: să te motiveze prin exemplul personal

Rolul antrenorului nu este doar de a-ți monitoriza evoluția și efectuarea corectă a exercițiilor. O parte foarte importantă a misiunii sale este susținerea și mobilizarea constantă a cursantului, orientarea acestuia spre rezultat. Poate face asta prin încurajări și diverse formule aprobatoare, dar mai ales prin exemplul și aspectul personal. Desigur, există experți a căror formă fizică lasă mult de dorit și, cu toate acestea, conduc antrenamente minunate, iar clasele lor dau rezultate uimitoare. Totuși, astfel de oameni, din păcate, sunt puțini. În general, o persoană care nu-și poate lucra și menține în formă propriul corp nu este capabilă să facă acest lucru cu alte persoane. Având în fața ochilor proiecția în carne și oase a obiectivelor tale – o siluetă armonioasă, frumos conturată –  te va motiva mai mult decât orice și te va face să te străduiești de o sută de ori mai mult. E o chestiune verificată!

Desigur, rolul antrenorului în a te responsabiliza să-ți efectuezi exercițiile este crucial. Nu uita însă că rezultatele obținute depind mai ales de determinarea și disciplina de care vei da dovadă.

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate