Reguli alimentare care tin metabolismul in miscare

Timp estimat de citire1 minut, 30 secunde

Nu e o noutate ca, pe masura ce inaintezi in varsta, e tot mai dificil sa-ti mentii silueta, ca urmare a incetinirii metabolismului. Partea plina a paharului este ca oamenii de stiinta studiaza fenomenul si au indentificat metode simple pentru revigorarea lui.

In mod obisnuit, dupa trecerea pragului de 30 de ani, femeile castiga in jur de 1,5 kg pe an. Astfel, pe la jumatatea vietii se poate ajunge lesne la un surplus ponderal considerabil. Acest scenariu nu este, insa, batut in cuie. Sta in puterea noastra sa-l modificam. Mai jos sunt cateva masuri concrete.

  1. Mananca suficient

Ca sa slabesti, trebuie sa tai din calorii. Totusi, fara a exagera. Scaderea drastica a aportului caloric este o sabie cu doua taisuri. Atunci cand mananci mai putin decat e necesar pentru sustinerea functiilor vitale de baza (1.200 de calorii in cazul femeilor si 1.800 de calorii in cel barbatilor), corpul tau actioneaza franele si reduce rata metabolismului. Totodata, pentru a face rost de energie, incepe sa sacrifice pretiosul tesut muscular, ceea ce e total contraproductiv.

  1. Da-i bice de dimineata

Consumul micului dejun impulsioneaza metabolismul si-l mentine alert toata ziua. Nu intamplator persoanele care renunta la aceasta masa sunt de 4,5 ori mai susceptibile de a suferi de obezitate. Poti manca terci de fulgi de ovaz cu lapte degresat, presarat cu nuci sau, daca nu ai timp, cel putin un iaurt simplu.

  1. Bea cafea si/sau ceai

Cofeina este un excelent stimulent al sistemului nervos central si, astfel, contribuie la iutirea  ritmului metabolic. Concret, cafeaua zilnica (fie ea Arabica sau Robusta) il poate accelera cu 5 pana la 8% – ceea ce corespunde unui consum suplimentar de 98 pana la 174 de calorii pe zi; ceaiul verde, pe de alta parte – cu pana la 12%. Potrivit unui studiu japonez, acest super efect s-ar datora catechinelor antioxidante din compozitia Camellia sinensis, planta din care obtinem licoarea benefica.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate