Proteinele vegetale, mai bune pentru sănătatea inimii

Timp estimat de citire:

1 minut, 28 secunde

Un nou studiu demonstrează că înlocuirea, cel puțin parțială, a proteinelor de origine animale cu cele de vegetale contribuie la menținerea pe termen lung a sănătății cardiovasculare. Experții spun că această direcție alimentară trebuie să devină o prioritate mai ales pentru cei cu istoric de boli de inimă în familie.

La ora actuală, dietele bogate în proteine câștigă din ce în ce mai mulți adepți. Acestea își datorează popularitatea efectelor promise în ceea ce privește scăderea în greutate, câștigul de masă musculară și creșterea forței, precum și scăderea nivelului lipidelor din sânge. Toate acestea nu sunt lipsite de temei, problema de fond, așa cum arată rezultatele unui recent studiu, o reprezentă sursa proteinelor.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Teheran, Iran, a corelat date extrase din aproximativ 30 de studii internaționale privind legătura dintre obiceiurile alimentare și starea de sănătate. În total, au fost implicate aproximativ 715.000 de persoane, monitorizate pe perioade foarte lungi (până la 32 de ani). Analiza a pus în evidență o asociere semnificativă între aportul de proteine ​​vegetale și scăderea riscului de moarte prematură, în special de cauză cardiovasculară. Fiecare creștere de 3% a consumului de proteine vegetale s-a asociat cu o reducere de 5% a riscului de deces prematur. Acest efect protector n-a putu fi observat și în cazul proteinelor de origine animală.

Deși mecanismele care ar putea explica această relație nu au fost deocamdată clarificate, un lucru este cert: trebuie să aducem mai multe proteine de origine vegetală în meniul zilnic. Cele mai generoase surse de astfel de proteine sunt, de departe, leguminoasele: fasolea, mazărea, năutul, lintea, soia.

Sursa: www.passionsante.be

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate