Pregateste-ti organismul pentru sezonul cald

Dr. Claudia Ionescu, medic primar diabet si boli de nutritie

Timp estimat de citire1 minut, 50 secunde

Nu mai e mult si zilele toride de vara te vor bucura cu vacante binemeritate, poate in locurile in care ai visat intotdeauna. Pana la vacanta insa, vei avea de indurat temperaturi de 30-40 de grade. Caldura te va topi, te va face sa zaci, sa visezi la peisaje hibernale. Si vei plati tribut si ultima picatura de apa din corpul tau sleit de puteri. Iata ce trebuie sa faci pentru a-ti proteja sanatatea pe timp de vara.Temperaturile extreme cauzeaza modificari ale bioritmului corpului uman, cu rezultate uneori fatale. Astenia fizica si psihica, migrenele, insomniile, starea de epuizare si anxietate se numara printre efecte. Organismul raspunde, se apara. Tinde sa se adapteze la schimbarile de temperatura prin consum crescut de energie. Din aceasta cauza, el trebuie pregatit pentru zilele toride de vara, care practic urmeaza asteniei de primavara si coincid cu perioada de vacanta in care excesele (de toate tipurile) isi pun amprenta.

Apa, apa si iar apa
 Expunerea la temperaturi mari si radiatii solare trebuie facuta treptat. Este esential sa consumi cantitati mari de lichide (3-4 litri pe zi) care sa compenseze pierderile si sa previna deshidratarea (hidrateaza-te chiar si atunci cand nu simti senzatia de sete). Corpul trebuie adaptat la caldura pentru prevenirea socului termic. Deshidratarea organismului determina cresterea metabolismului si modificari ale tegumentelor care pot evolua spre descuamarea pielei si arsuri. Daca in timpul zilelor toride efectuezi activitati fizice intense, acestea accelereaza metabolismul si energia eliberata se transforma in caldura, care poate creste temperatura organismului pana la aparitia socului termic, letal pentru celulele nervoase. Pe langa semnele clinice deja enumerate (deshidratere, astenie, epuizare) apar cefaleea, starile confuzionale, colapsul.

Vitamine si antioxidanti pentru o vara fara griji

Deshidratarea organismului nu inseamna numai pierdere de apa, ci si de vitamine si minerale, motiv pentru care este recomandata cresterea aportului de fructe si de legume. Fructele bogate in vitamina A si C si moleculele antioxidante asigura si protectia pielii, si refacerea epidermei. Sn timpul perioadelor calde, evita alimentele greu digerabile, mesele copioase si aportul caloric excesiv. De asemena, aportul de alcool si expunerea ulterioara la temperaturi mari sunt contraindicate (accentueaza deshidratarea si vasodilatatia).

Dr. Claudia Ionescu
medic primar medicina interna,
supraspecializare diabet si boli de nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar diabet si boli de nutritie

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate