Opt reguli pentru o alimentatie echilibrata

Timp estimat de citire1 minut, 14 secunde

Ceea ce mananci este vital pentru buna functionare a organismului tau. Un stil de alimentatie sanatos previne declansarea sau agravarea multor boli, intensifica activitatea mentala, confera o stare de buna dispozitie si, foarte important, ajuta la scaderea greutatii.Raspunsul la intrebarea „Ce ar trebui sa mananc?” depinde de multi factori, insa iti prezentam in continuare cateva sfaturi pentru a adopta un stil de alimentatie sanatos:

  • Consuma alimente cu un continut ridicat de fibre: cereale, paine integrala, fructe si legume.
  • Fructele si legumele proaspete, in special cele cu frunze verzi, ofera organismului necesarul de vitamine, minerale, acizi grasi esentiali si fibre. Pe cat posibil, evita decojirea fructelor (cojile sunt bogate in elemente nutritive). Fierbe sau frige pe gratar legumele, insa zilnic consuma-le si in stare cruda.
  • Elimina grasimile saturate din alimentatie. Mananca peste, vanat, pasare, cereale integrale, nuci sau seminte incoltite si fereste-te de carnea rosie si branzeturi. 
  • Evita consumul de zahar. Foloseste numai putin pentru savoare si uita de gustul prajiturilor, bomboanelor, inghetatei sau al bauturilor racoritoare. La ceai sau cafea poti folosi indulcitori.
  • Scade cantitatea de sare. Pentru savoare poti adauga ierburi, condimente picante, hrean, suc de lamaie, pasta de rosii, otet, sos de rosii si alte arome.
  • Evita semipreparatele, deoarece contin o multime de grasimi saturate, zaharuri, fainoase rafinate si aditivi.
  • Alcoolul trebuie consumat in cantitati moderate.
  • Nu uita de exercitiile fizice! Impreuna cu o dieta echilibrata te vor ajuta sa-ti mentii sau sa ajungi la o greutate corporala optima.

Adina Radu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate