Konjac, secretul asiatic pentru o talie supla

Timp estimat de citire2 minute, 58 secunde

Are un continut caloric neglijabil, actioneaza ca un super supresor al apetitului si poate fi consumat inclusiv sub forma mai multor tipuri de paste. Pare a fi visul unei persoane gurmande angajate in lupta cu kilogramele in plus, dar nu e asa. E realitate si inca una cat se poate de tangibila.

Sa urmezi o dieta hipocalorica si sa mananci pe saturate, fara sa incalci regulile programului de slabire? Da, este posibil, daca incluzi in meniu substitutele din konjac pentru orez si paste. Avand putine calorii – pana in 12 calorii/100 g –, un gust si o aroma neutre, acestea constituie o garnitura excelenta pentru preparatele din carne sau legume, dar si o baza perfecta pentru fel de fel de sosuri. Cu alte cuvinte, reprezinta o modalitate formidabila de a-ti transforma retetele preferate in veritabile optiuni dietetice.

Ce este, mai exact

Originar din Asia, konjac (Amorphophallus konjac) este o planta din numeroasa familie Aracea, din care fac parte si calele, alaturi de alte peste 1.800 de specii. Aceasta creste pe pantele continentului (Japonia, Coreea si China), preferand altitudinea de 600-1.200 de metri, deoarece acolo se bucura de un habitat cu multa umezeala si aer curat. Partea valoroasa si cea comestibila este radacina, care are un aspect aflat la granita dintre cartof si telina. Ei bine, din aceasta se obtine o gama larga de produse alimentare pe care japonezii le numesc konnyaku si care umplu magazinele lor de bacanie. In mod regretabil, aceasta hrana sanatoasa a fost in mare masura necunoscuta vreme indelungata in Europa. Acum insa a inceput sa fie disponibila si la noi, facand mult mai usoara misiunea celor care si-au propus sa scada in greutate.

In Occident, konjac si-a castigat popularitatea datorita nutritionistului Pierre Dukan, dupa ce acesta l-a adaugat pe lista celor 100 de alimente cu putine calorii si indice glicemic mic aprobate in cadrul dietei sale.

Satietatea prelungita, marele atu

Componenta principala a radacinii de konjac este glucomanannul, o fibra solubila cu proprietati unice: absoarbe de pana la o suta de ori volumul sau in apa, avand cea mai mare capacitate higroscopica dintre toate fibrele alimentare cunoscute. In clipa in care intra in contact cu sucurile gastrice, glucomannanul formeaza o masa mucilaginoasa cu greutate moleculara mare, ceea ce incetineste golirea stomacului si asigura astfel intarzierea aparitiei senzatiei de foame. Mai mult decat atat, acesta nu poate fi degradat de catre enzimele digestive si ajunge nedescompus la nivelul colonului, faciliteaza tranzitul intestinal, prin marirea bolului fecal si stimularea peristaltismului. Un alt beneficiu important, probat stiintific, este reducerea absorbtiei zaharurilor si a lipidelor prezente in celelalte alimente ingerate. Asadar, ai toate motivele sa mizezi pe ajutorul consumului de konjac, mai ales atunci cand vrei sa-ti subtiezi silueta.

Reteta cu konjac

Shirataki cu pui si sos de soia

Ingrediente: 100 g de taietei shirataki; 100 g de piept de pui; ½ de cutie de germeni de fasole mung; 1 ceapa alba mica; 50 g de morcovi; 1 lingura de sos de soia; ½ de lingurita de seminte de susan.

Mod de preparare: taieteii se oparesc timp de 2 minute in apa clocotita. Apoi, intr-un wok infierbantat, se reduce sosul de soia, dupa care se pun pe rand ceapa taiata fideluta, pieptul de pui taiat fasii, germenii de fasole si morcovii spiralati. Cand pieptul de pui este aproape gata, se adauga pastele shiratakis, se amesteca si se lasa pe foc pentru alte cateva minute. Inainte de  servire, se presara deasupra cateva seminte de susan.

O portie de paste fainoase obisnuite (210 g) furnizeaza aproximativ 300 de calorii si 2 g de fibre dietetice, pe cand aceeasi cantitate de paste de konjac are doar 25 de calorii si 6 g de fibre dietetice.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate

Abonează-te