Iaurtul grecesc, avantaje fata de cel obisnuit

Timp estimat de citire3 minute, 6 secunde

Iaurtul grecesc este un produs care apare tot mai des pe rafturile magazinelor, provocand nedumeriri in randul consumatorilor. Sa alegem iaurtul grecesc in locul celui normal? Raspunsul este da, daca iti doresti un stil de viata mai sanatos si, nu in ultimul rand, sa ai grija de silueta. Sa vedem care sunt avantajele consumului iaurtului grecesc.

Afla mai multe depsre avantajele pentru sanatate ale iaurtului grecesc!

In general, iaurtul este preparat prin adaugarea de culturi bacteriene laptelui, ducand la fermentatia lui. Acest fapt determina transformarea lactozei in acid lactic. Diferenta dintre iaurtul simplu si cel grecesc consta in strecurare. Cel simplu e strecurat de doua ori prin tifon, pe cand cel grecesc de trei ori, eliminand mai multa parte din zerul continut de lapte. Aceasta strecurare suplimentara ii confera iartului grecesc o consistenta aparte, mult mai cremoasa si usoara. Gustul acestuia este mai putin acru decat al iaurtului obisnuit.

Proprietati nutritive

Proprietatile nutritionale ale acestui iaurt sunt superioare, datorita continutului ridicat in proteine. Astfel, comparativ cu cel normal, iaurtul grecesc contine mai multe proteine (dublu), mai putini carbohidrati si mai putina sare. Comparand doua iaurturi (normal si grecesc) cu acelasi continut de grasime, vei observa urmatoarele valori:

Iaurt grecesc 2% Iaurt simplu 2%
Calorii 61 56
Proteine 7 g 3,2 g
 Grasimi 2 g 2 g
Carbohidrati 3,8 g 4,2 g

Continutul crescut in proteine este justificat de faptul ca lichidul este eliminat in filtrarea suplimentara, astfel ca e nevoie de mai mult lapte pentru a se produce un pahar de iaurt grecesc. Prin urmare, acesta are mai multe proteine pentru ca este mai concentrat.

Proteinele (din orice sursa, fie lactate, carne, oua, vegetale) ofera satietate de durata. Iaurtul grecesc este recomandat persoanelor care doresc sa piarda in greutate din acest motiv. Faptul ca tine mai mult de foame ii confera un avantaj.

Susa buna de calciu

Acest tip de iaurt este si o sursa buna de calciu, necesar tuturor persoanelor. Calciul este unul dintre cele mai abundente minerale din organism, iar consumul lui este esential pentru mentinerea sanatatii oaselor. Continutul in calciu poate varia printre marcile de iaurt grecesc, asa ca cel mai bine este sa citesti eticheta inainte pentru a te informa asupra valorii.

Tranzit intestinal imbunatatit

Vrei sa iti imbunatatesti tranzitul intestinal? Asigura-te ca pe eticheta iaurtului sunt trecute „culturi active”, pentru stimularea probioticelor din organism. Probioticele sunt organisme de dimensiuni microscopice care ajuta la mentinerea sanatatii microflorei intestinale. Cel mai mare grup de bacterii probiotice de la nivel intestinal este cel al acidului lactic, dintre care Lactobacillus acidophilus gasit in iaurt este cel mai cunoscut.

Iaurt grecesc cu fructe?

Un categoric nu! Iaurtul cu fructe, ori de care fel ar fi, contine o cantitate mare de zahar, E-uri (printre care coloranti, aromatizanti, conservanti) si ar trebui evitat. O alternativa sanatoasa ar fi optarea pentru un iaurt grecesc simplu la care sa se adauge bucati de fructe proaspete si o lingurita de miere.

La ce se mai poate folosi?

– In bucatarie, iaurtul grecesc se poate folosi la prepararea sosului pentru salate, inlocuind cu succes maioneza. O alternativa pentru sosul de maioneza ar fi iaurt grecesc, amestecat cu avocado, ulei de masline si suc de lamaie.

– Cu iaurt grecesc se pot prepara si deserturi sanatoase, cum ar fi: un smoothie facut la blender, din iaurt grecesc, banana si fructe de padure, la care se pot adauga diferite seminte, dupa preferinta.

– Un mic dejun excelent poate contine iaurt grecesc, amestecat cu fulgi de ovaz, o banana taiata felii, o lingurita de miere si nuci.

Persoanele care doresc sa piarda in greutate pot consuma linistite iaurt grecesc, precum si cele care doresc sa urmeze un stil de viata mai sanatos. Atentie doar la eticheta, la continutul nutritional si la alegerea iaurtului grecesc simplu, fara fructe.

Iulia Hadarean

Nutritionist-dietetician

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu