Digestie excelenta si talie mai supla: dieta cu probiotice!

Timp estimat de citire3 minute, 53 secunde

In ultimul timp, se discuta din ce in ce mai mult despre importanta pe care o au probioticele in mentinerea sanatatii si, in special, in echilibrarea digestiei. Dr. Oz chiar a declarat dieta cu probiotice ca fiind cea mai buna dieta de anul trecut, pentru ca bacteriile bune din probiotice reduc inflamatiile si elimina bacteriile „rele” din organism.

Afla mai multe despre dieta cu probiotice, declarata de Dr. Oz cea mai buna din 2013!

Top 5 alimente bogate in probiotice – include-le de astazi in meniul tau!

Iaurt

Iaurtul este unul dintre cele mai cunoscute alimente bogate in probiotice – insa este vorba de iaurtul 100% natural, de preferat facut in casa. Citeste cu atentie eticheta atunci cand alegi iaurtul pe care il vei cumpara, intrucat multe sortimente contin fructe, zaharuri sau coloranti. In special iaurtul si branza de capra contin mai multe tipuri de probiotice, precum thermophillus, bifidus, bulgaricus sau acidophilus. De asemenea, iaurtul grecesc este o optiune excelenta, mai ales atunci cand il amesteci cu fructe proaspete!

Varza murata

Daca pana acum erai obisnuit sa mananci varza murata calita sau la cuptor, incearca sa o consumi sub forma de salata! Este mult mai sanatoasa, pentru ca isi pastreaza probioticele atat de necesare functionarii sistemului digestiv. Varza murata este bogata in vitaminele A, B, E si C si, in combinatie cu putin ulei de masline extravirgin, boia de ardei si piper – este chiar gustoasa! Insa nu exagera – la fel ca toate muraturile preparate cu sare, varza murata contine foarte mult sodiu, deci trebuie consumata cu moderatie.

Bacteriile „bune” din intestin transforma carbohidratii in energie si, de asemenea, ajuta organismul sa lupte impotriva infectiilor.

Kefir

Kefir-ul este asemanator cu iaurtul, dar unele persoane il aleg datorita gustului mai bun si pentru ca poate fi baut oriunde, in orice moment al zilei. In plus, kefir-ul contine lactobacilli si bifidus, bacterii bune pentru sanatatea sistemului digestiv, precum si antioxidanti.

Castraveti murati

Castravetii murati sunt deliciosi si merg de minune langa o bucata de carne slaba la gratar! Stiai ca sunt si o sursa excelenta de probiotice? Cei mai bogati in probiotice sunt castravetii murati preparati in casa cu sare.

Ciocolata neagra

Iata inca o „scuza” pentru a te rasfata din cand in cand cu putina ciocolata cu peste 70% continut de cacao: ciocolata neagra este o sursa extraordinara de probiotice! Mai mult de atat, acest desert atat de gustos contine polifenoli, antioxidanti puternici de iti protejeaza organismul. Exista chiar studii care atesta faptul ca o patratica de ciocolata neagra din cand in cand iti creste nivelul de colesterol „bun” din organism si poate chiar sa imbunatateasca sanatatea articulatiilor.

Un reportaj publicat in 2013 de The New York Times arata ca probioticele te pot ajuta sa slabesti, datorita efectului pozitiv pe care il au asupra intestinului gros si asupra digestiei.

De ce sunt bune probioticele pentru sanatatea ta?

Pe langa efectul pozitiv asupra sistemului gastrointestinal, probioticele au si alte beneficii pentru sanatatea ta si a familei:

  • Imbunatatesc sanatatea tractului urinar al femeilor – tractul urinar poate avea de suferit in urma tratamentului cu antibiotice sau al anticonceptionalelor, iar cercetatorii de la Harvard sunt de parere ca probioticele restabilesc echilibrul sistemului urinar si contribuie la tratarea afectiunilor obisnuite.
  • Efect bun asupra sanatatii orale – daca te confrunti cu halena, poti incerca un supliment cu probiotice sau un meniu in care sa se regaseasca mai multe alimente cu probiotice! Un studiu recent publicat in Journal of General Medicine arata ca acestea previn infectiile orale recurente atat la copii, cat si la adulti.
  • Influenteaza pozitiv activitatea creierului – un studiu realizat de Universitatea din California arata ca probioticele pot sa echilibreze activitatea creierului. Conform cercetatorilor, exista o legatura intre schimbarile din flora intestinala produse de consumul de iaurt si modul in care femeile, in special, proceseaza emotiile si senzatiile.
  • Refac organismul dupa tratamentul cu antibiotice –tratamentul cu antibiotice iti deregleaza echilibrul digestiv, iar o cura cu probiotice te ajuta sa scapi de diaree sau de alte tulburari cu care te poti confrunta. Sunt studii care arata ca, daca tratamentul cu antibiotice este insotit de probiotice, problemele digestive asociate pot fi prevenite.
  • Te ajuta sa slabesti – in emisiunea lui din 11 decembrie, Dr. Oz a avut doua invitate care au declarat ca au slabit peste 14 kilograme doar pentru ca au adaugat alimente bogate in probiotice in meniul zilnic. Pe langa aceste cazuri concrete prezentate la televiziunea americana, exista mai multe studii stiintifice din Japonia si Franta care arata ca, intr-adevar, persoanele care consuma multe probiotice par sa slabeasca mai repede, eliminand in special grasimea abdominala si cea viscerala, cea depusa pe inima si alte organe vitale.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate