Cum sa scapi de 5 kg

Timp estimat de citire3 minute, 11 secunde

S-au instalat pe furis, unul cate unul, profitand de relaxarea ta. In cele din urma, ai ajuns sa numeri 5. Da, 5 kilograme in plus care se vad cand urci pe cantar, cand porti blugi, dar mai ales cand te afli in fata oglinzii. Daca vrei sa le faci disparute odata pentru totdeauna, e musai sa le abordezi cu tact si neaparat in cunostinta de cauza.

Avand in vedere ca rabdarea nu e o virtute tocmai raspandita, nu-i deloc de mirare ca-ti doresti rezultate cat mai rapide. Ei bine, nu se poate. Ca sa te debarasezi de cele 5 kilograme deranjante, trebuie sa iei in considerare un interval de timp de cel putin o luna si jumatate. Asta daca vrei sa scapi de ele definitiv si sa eviti deja celebrul efect yo-yo. Potrivit expertilor, ritmul sigur si sanatos de pierdere in greutate este de aproximativ 1 kilogram pe saptamana, din care cel putin jumatate este tesut adipos.

De ce ai luat in greutate?

Raspunsul la aceasta intrebare este esential, deoarece pune in lumina coordonatele planului de actiune. Exista mai multe posibile cauze ale castigului ponderal: sarcina, stres, dieta dezechilibrata, relatie conflictuala cu alimentele, stil de viata dezorganizat… Odata identificat mobilul care te-a adus in aceasta situatie, misiunea ta devine dintr-odata mult mai usoara: pentru a ajunge la greutatea tintita va trebui doar sa refaci drumul invers, cu mici ajustari, pe ici, pe colo.

Pentru a-ti ajuta organismul sa scape de surplusul ponderal, e important sa nu-l bulversezi si sa respecti un orar corect al meselor: mic dejun – pana la ora 10.00, pranz – pana la 15.00 si cina – nu mai tarziu de 20.00.

Ocoleste curele restrictive

Pentru a fi eficienta si durabila, o dieta nu trebuie sa excluda niciun grup alimentar si nici sa fie foarte saraca in calorii. „O restrictie calorica severa determina o scadere progresiva a metabolismului pana la un platou, un punct de blocaj, de la care este extrem de dificil sa slabesti”, avertizeaza dr. Laura Ene, specialist in Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, de la Clinica de Nutritie KiloStop. Medicul subliniaza ca, in cadrul unei diete de slabit, pentru a mentine arderile corpului la un nivel bun, este nevoie de un minimum de 200 de calorii pe care sa le consumam prin activitate fizica − aproximativ 5 000 de pasi pe zi sau intre 20 si 40 de minute de efort mai intens (aerobic, banda de alergat, bicicleta, stepper etc.)

Exercitiul fizic nu numai ca accelereaza metabolismul si incurajeaza topirea grasimilor, ci struneste si foamea. Studiile au aratat ca sportul diminueaza producerea hormonului secretat de stomac, numit grelina acilata, al carui rol este de a informa creierul cand organismul are nevoie de hrana.

Nu ezita sa te lasi ghidat

Ca sa nu-ti pierzi timpul experimentand si incercand sa slabesti pe cont propriu, cel mai bine ar fi sa apelezi la un medic nutritionist, care sa te insoteasca in drumul tau catre supletea dorita. Un specialist in nutritie va sti sa-ti conceapa un regim alimentar adecvat, care sa tina cont de obiective, fara a neglija insa nevoile organismului. De asemenea, acesta te va ajuta sa ramai in control, sa nu cedezi tentatiilor si acceselor de foame, oferindu-ti suportul psihologic, de altfel foarte important pe parcursul unei diete.

Alte reguli de urmat
• Verifica-ti greutatea. Sa vezi ca acul cantarului reflecta eforturile depuse reprezinta un stimulent important pentru a continua in acelasi spirit.
• Tine la distanta preparatele prajite si grase, alimentele conservate, cele semipreparate, dulciurile, produsele de patiserie, racoritoarele si sucurile cu adaos de zahar;
• Consuma zilnic legume sarace in calorii si bogate in fibre, cum ar fi broccoli, conopida, spanac, fasole verde, rucola, salata verde, varza alba, kale, de Bruxelles;
• Hidrateaza-te corespunzator: bea cel putin 25 ml de apa/kg corp pe zi;
• Ultima masa a zilei trebuie sa aiba loc cu cel putin 4 ore inainte de culcare.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate