Ai burta mare? Vezi de ce ești în pericol!

Timp estimat de citire3 minute, 28 secunde

Fiecare persoană preocupată de diete și fitness își dorește să aibă un abdomen plat, fără țesut gras în exces. Dincolo de considerentele estetice, există și motive serioase care țin de sănătate pentru care e bine să scapi de grăsimea de pe abdomen. Unul dintre ele este acela că “burtica” te predispune la boli cronice!

Grăsimea corporală are un impact diferit asupra sănătății, în funcție de locul în care este stocat excesul. În timp ce grăsimea localizată, să zicem, pe brațe, pe coapse sau pe fese, este numită subcutanată, grăsimea de pe abdomen se spune că este viscerală. Grăsimea subcutanată este moale, o poți simți ușor. Se găsește fix între piele și mușchi, te ajută să menții căldura corporală, atenuează șocurile și depozitează caloriile în plus. Grăsimea viscerală în schimb este localizată adânc, în jurul organelor interne și este mai degrabă fermă la atingere.

Țesut care eliberează hormoni

Grăsimea nu este doar un depozit al caloriilor excedentare. Este un țesut viu, capabil să producă și să elibereze hormoni care afectează celelalte organe, prin diverse mecanisme complexe. Din această cauză, a proximității față de organele interne, ea poate cauza creșterea colesterolului rău LDL sau a presiunii sangvine. Excesul de grăsime viscerală poate scădea totodată sensibilitatea la insulină, ceea ce crește riscul de diabet de tip 2.

Măsurători

E important de precizat că, chiar dacă nu ai multe kilograme în plus, poți avea o cantitate ridicată de grăsime viscerală. Nu există o modalitate sigură de a evalua nivelul de grăsime viscerală în afara unui CT, dar există câteva modalități prin care să îți faci o idee. Așadar, verifică:  

  • Forma corpului – măr sau pară? Dacă trupul tău are formă de pară, grăsimea înseamnă că tinde să se acumuleze pe șolduri, coapse și fese și este de tip subcutanat. Dacă trupul tău are o aparentă formă de măr, grăsimea tinde să se depoziteze pe abdomen și piept, ca grăsime viscerală.
  • Circumferința taliei. Simte vârful șoldului (este la același nivel cu buricul) și măsoară talia. Relaxează-te, nu încorda musculatura. Măsoară de mai multe ori și apreciază media. Bărbații ar trebui să aibă circumferința taliei mai mică de 102 cm, iar femeile, mai mică de 89.
  • Raportul Talie/Șold. Valoarea circumferinței taliei se împarte la valoarea circumferinței de la nivelul șoldurilor. Rezultatul ar trebui să fie mai mic de 1 în cazul bărbaților, și mai mic de 0,8 în cazul femeilor.

Dă jos burta!

Din nefericire, nu poți da jos burta doar dacă faci abdomene. Astfel, cel mai indicat e să îți schimbi stilul de viață complet.

  • Antrenează-te intens 30-60 de minute pe zi. Grăsimea viscerală reacționează bine la antrenamentele de anduranță, care cresc ritmul cardiac, cum ar fi alergarea, mersul pe bicicletă, vâslitul, înotul. Corpul va folosi grăsimea în exces pe post de combustibil și va începe să topească și din grăsimea viscerală.
  • Dacă alegi să te antrenezi la sală, insistă atât pe exerciții cardio, cât și pe cele cu greutăți sau funcționale. Antrenează mușchii voluminoși pentru a stimula arderile – picioarele, spatele, pieptul. Exercițiile de bază pot ajuta foarte mult: genuflexiunile, tracțiunile, îndreptările sau fandările, deși nu țintesc mușchii abdominali, ard multe calorii.
  • Ai grijă la dietă. Consumă cereale integrale, fructe și legume proaspete, diverse surse de proteine de calitate și adaptează numărul de calorii la nevoile tale. Pentru aceasta poți folosi o aplicație, cum este My Fitness Pal. Redu sau elimină complet zahărul adăugat și alcoolul – care stimulează depunerea de grăsime viscerală.
  • Odihnește-te mai mult, stresează-te mai puțin. Mai ușor de zis decât de făcut, dar să ai grijă de corp înseamnă să ai grijă și de starea mentală. Deprivarea de somn și stresul prelungit îți pot sabota eforturile de a fi în formă.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate