Trucuri verificate pentru un abdomen plat

Timp estimat de citire3 minute, 25 secunde

Nimic nu ne afecteaza mai mult aspectul fizic si starea de confort emotional ca o burta voluminoasa. E o chestiune jenanta, care ne impiedica sa purtam hainele care ne plac si ne priveaza de multe alte mici, dar importante placeri ale vietii, pentru care insa exista solutii. Sunt simple, la indemana si eficiente.

Daca iti imaginezi ca pentru a avea un abdomen plat e musai sa te treaca toate apele in sala de fitness, avem o surpriza pentru tine. Obiectivul este mult mai usor de atins, ne asigura dr. Pierre Nys, cunoscut medic nutritionist si endocrinolog din Paris, autor al mai multor carti despre sanatate. Iata care sunt sfaturile lui.

Mesteca bine

Pentru a preveni balonarea, mancarea trebuie mestecata cat mai bine. Acest proces este deosebit de important, deoarece enzimele din saliva care imbiba alimentele incep sa le digere. „Toata munca ramasa nefacuta la acest nivel va trebui indeplinita de alte organe digestive care au alte lucruri de facut, ceea ce duce la aparitia disconfortului si la cresterea volumului abdominal”, precizeaza specialistul francez, subliniind importanta mancatului lent.

Nu manca mult odata

Nu e un secret ca mesele imbelsugate sunt un calvar pentru sistemul digestiv, care nu e proiectat pentru asa ceva. „Nicio persoana nu poate digera 2 aperitive, o fleica generoasa cu cartofi prajiti la discretie si un platou de branzeturi. Este rezonabil sa mancam cate putin, lasand spatiu intre felurile de mancare”, arata dr. Nys.

Concentreaza-te pe ceea ce simti

Daca, de fiecare data cand mananci linte sau pere, te umfli, de ce ai mai insista? Este esential sa asculti mesajele corpului si sa acorzi atentie reactiilor digestive. Pentru asta, spune expertul parizian, trebuie sa mananci in liniste, fara a te uita la televizor sau a face alte 50 de lucruri in paralel.

Uita de ciuguleli

Organele care alcatuiesc aparatul digestiv functioneaza intr-un ritm de munca/odihna. Atunci cand mancam in mod continuu, chiar si in cantitati mici, sistemul digestiv lucreaza neincetat. Rontaielile fara oprire dau peste cap bunul mers al activitatii digestive, iar alimentele ajung sa fermenteze la nivel intestinal, cauzand balonarea.

Fa o cura de probiotice

Imbunatatirea florei intestinale prin administrarea unor suplimente probiotice poate fi foarte utila. Si asta pentru ca balonarea este frecvent asociata cu dezechilibrele microbiotei care, de altfel, mai pot sta la originea oboselii, a imunitatii slabite si chiar si a unor tipuri de alergie, semnaleaza dr. Nys.

Maseaza-ti abdomenul

Masajul, dar mai ales automasajul burtii este mai mult decat indicat. „Pe de o parte, masajul faciliteaza tranzitul bolului alimentar pe calea intestinala, prevenind constipatia, un factor clasic pentru balonare. Pe de alta parte, acesta ne ajuta sa indepartam tensiunea nervoasa. Or, se stie ca stresul ne umfla”, specifica medicul.

Nu ocoli ceaiurile din plante

Pentru a imbunatati digestia, expertul in nutritie recomanda consumul, dupa masa, a unei infuzii de menta, melisa, verbina sau lamaie. Ca sa aiba o eficienta maxima, trebuie sa te abtii sa pui zahar. Vestea buna este ca nimic si nimeni nu te impiedica sa adaugi un patratel de ciocolata neagra.

Ai incredere in uleiurile esentiale

O picatura de ulei esential de menta sau de lamaie, diluata intr-o lingura de ulei de masline sau de miere, luata imediat dupa masa, stimuleaza intregul aparat digestiv, care uneori poate fi un pic lenes. „Se ia numai o picatura, nu mai mult, si doar ocazional, nu in fiecare zi!”, avertizeaza doctorul.

Evita dietele 100% cu fructe si legume

Oricat de benefice ar fi fructele si legumele, nu e cazul sa le consumam in exclusivitate. „Absenta proteinelor din alimentatie afecteaza procesul digestiv, deoarece proteinele sunt esentiale pentru integritatea intestinelor. Mananca doar fructe si legume si balonarea ti-e garantata”, atrage atentia nutritionistul.

Plimba-te dupa fiecare masa

Daca vrei sa ai abdomenul plat, trebuie sa-ti gasesti vointa ca, imediat dupa masa, sa te ridici si, in loc sa te rastorni intr-un fotoliu confortabil, s-o iei la pas. „O plimbare de un sfert de ora dupa masa usureaza digestia. O recomand inclusiv dupa cina: aerul curat, linistea, masajul usor al abdomenului realizat in timpul mersului si activarea musculaturii profunde din vecinatatea viscerelor asigura o digestie optima si un somn bun”, conchide dr. Nys.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu