Topeste rapid kilogramele in plus cu dieta 20/20

Timp estimat de citire2 minute, 57 secunde

Dr. Phil este foarte popular in SUA datorita sfaturilor practice pe care le ofera tuturor. Cea mai noua carte a lui este scrisa pentru a vindeca epidemia de obezitate a americanilor, dar si a oamenilor din intreaga lume!

Cele 20 de alimente pe care se bazeaza aceasta dieta iti accelereaza metabolismul, iti mentin satietatea pe termen lung si sunt sanatoase.

Dieta 20/20 are cateva reguli stricte:

  • Alcatuieste-ti meniul in principal din 20 de alimente care iti stimuleaza metabolismul si te fac sa te simti satul.
  • Mananca de 4 ori pe zi si asigura-te ca ai la fiecare masa proteine, fructe sau legume, grasimi si carbohidrati.
  • Ai voie sa trisezi cu doua portii mici din ce iti doresti tu de doua ori pe saptamana.
  • Elimina din meniu (cu exceptia meselor in care trisezi): alimente procesate, cereale rafinate, zahar, orice fel de indulcitor artificial, carne rosie, lactate integrale, alcool.

Faza 1: 5 zile pentru slabire rapida

In primele 5 zile ale dietei ai voie sa consumi doar cele 20 de alimente-minune pe care vei continua sa le mananci pe tot parcursul dietei. Acestea te ajuta sa slabesti rapid si sa iti redobandesti increderea in propriile forte, una dintre conditiile esentiale ale reusitei in orice cura de slabire. Sunt recomandate 4 mese pe zi, la interval de cel putin 4 ore, cu portii controlate din punct de vedere cantitativ.

1. Migdale crude, fara sare

2. Mere

3. Naut

4. Prune uscate

5. Ulei de cocos virgin

6. Ceai verde

7. Mustar

8. Nuci

9. Ulei de masline extravirgin

10. Orice tip de verdeturi

11. Linte

12. Unt de arahide 100% natural

13. Fistic fara sare

14. Stafide

15. Iaurt natural degresat

16. Oua

17. Cod (peste)

18. Secara

19. Tofu

20. Proteine din zer fara indulcitori

In toate fazele dietei 20/20, este esential sa consumi cel putin 2 litri de apa (nu alte lichide!) in fiecare zi.

Faza a 2-a: 5 zile pentru slabire sustinuta

In a doua faza a dietei 20/20, continui sa consumi cele 20 de alimente mentionate mai sus, doar ca incepi sa adaugi treptat si alte alimente. In continuare trebuie sa mananci la interval de 4 ore, cate 4 mese pe zi, in portii moderate.

Alimentele pe care le adaugi in faza a doua sunt:

  • Ton
  • Fasole neagra la conserva
  • Morcovi
  • Rosii
  • Ciuperci
  • Afine
  • Portocale
  • Struguri
  • Avocado
  • Seminte de floarea-soarelui
  • Condimente: usturoi, scortisoara, suc de lamaie, otet balsamic, piper si orice fel de condiment fara sare

Incepand cu faza a doua, este permis sa trisezi de doua ori pe saptamana, insa este important sa retii ca autorul dietei nu recomanda ca portia de alimente interzise sa depaseasca 100 de calorii.

Faza a 3-a: 20 de zile

In faza a treia, este important sa consumi cel putin doua dintre cele 20 de alimente recomandate la fiecare dintre cele 4 mese ale zilei. Ai voie sa consumi o varietate de alimente, pentru a-ti mentine papilele gustative satisfacute si pentru a stopa orice tendinta de a renunta la dieta. Vei lua cele 4 mese la interval de 4 ore, in portii moderate si vei continua sa slabesti in ritm sanatos si sustinut.

Alimentele pe care le adaugi in aceasta faza celor deja permise sunt:

  • Carne slaba de pasare
  • Peste si fructe de mare (doar somon, ton conservat in apa si creveti)
  • Legume: ardei gras, broccoli, conopida, fasole verde, ceapa, dovlecel, zucchini
  • Ierburi aromate: patrunjel, usturoi verde, marar
  • Alte fructe: piersici, ananas, capsuni, mango
  • Cereale integrale: porumb, orez salbatic, quinoa, ovaz

Si pe parcursul celei de-a treia faze ai voie sa trisezi de 2 ori pe saptamana si sa mananci orice iti place, dar in limita a aproximativ 100 de calorii. Acesta este un truc care te va ajuta sa-ti mentii motivatia si sa diminuezi riscul de a renunta la dieta din cauza unor pofte culinare de moment.

Roxana Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F