Top 10 alimente cu cele mai multe pesticide

Timp estimat de citire1 minut, 36 secunde

Cand vine vorba de alimentatie sanatoasa, toti nutritionistii recomanda o dieta cat mai bogata in fructe, legume si verdeturi, insa multe dintre acestea sunt tratate cu pesticide si devin nocive pentru organismul uman. De care sa te feresti si pe care sa le consumi, afli in articolul de mai jos.

Pesticidele, organismele modificate genetic sau hormonii de crestere din alimente ne-au invadat organismele in ultimii ani, sau cel putin asa sustin expertii americani de la Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara. Ei au intocmit un top al fructelor si legumelor cu cel mai mare continut de pesticide, dar si un top al celor mai sigure vegetale, iar rezultatele nu incanta pe nimeni, cu siguranta.

Cateva dintre cele mai iubite fructe se afla in topul nocivitatii, un alt studiu, de data aceasta de la Harvard, demonstrand ca multi copii le consuma aproape zilnic. Inainte de a fi testate, fructele si legumele au fost spalate cu apa, ceea ce arata ca, in unele cazuri, acest gest nu este suficient pentru a indeparta reziduurile chimice.

Top 10 alimente cu pesticide

  1. Mere
  2. Telina
  3. Capsuni
  4. Piersici
  5. Spanac
  6. Nectarine
  7. Struguri
  8. Ardei gras
  9. Cartofi
  10. Coacaze (de cultura)

Ce este de facut in aceasta situatie? Cu siguranta, solutia nu este sa renuntam sa mai consumam aceste fructe si legume, pentru ca ne-am priva organismul de multe vitamine si nutrienti esentiali. Poate ca o idee buna ar fi sa le  cumparam din piata, de la taranii producatori sau sa cautam ferme ecologice de unde sa ne procuram aceste alimente.

Top 15 alimente cu putine pesticide

  1. Ceapa
  2. Porumb
  3. Ananas
  4. Avocado
  5. Sparanghel
  6. Mazare
  7. Mango
  8. Vinete
  9. Pepene galben
  10. Kiwi
  11. Varza
  12. Pepene rosu
  13. Cartofi dulci (americani)
  14. Grapefruit
  15. Ciuperci

Cine are norocul de a avea bunici la tara sau o casa departe de oras isi poate cultiva singur fructele si legumele, iar noi, restul, nu avem decat sa mancam cat mai sanatos si sa incercam sa cumparam produse cat mai naturale, precum cele de mai sus.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu