Și până la urmă… la ce te ajută flotările?

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 59 secunde

Un corp armonios și sănătos se ține cu mișcare. Cu toții vrem să arătăm bine și să ne ferim de diverse probleme de sănătate, dar câți dintre noi facem eforturi în acest sens? Activitatea fizica este fără doar și poate una din cele mai eficiente metode de a ne menține în formă, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.

Tonifierea musculaturii, scăderea în greutate și creșterea mobilității sunt doar câteva din avantajele exercițiilor fizice. Pentru a beneficia de toate aceste avantaje trebuie alese cele mai eficiente activități fizice care pun majoritatea grupelor musculare în mișcare. Specialiștii în domeniul sportului recomandă flotările ca fiind un tip de activitate fizică solicitantă și cu un grad de dificultate mediu-ridicat, dar care conferă beneficii majore în ceea ce privește tonifierea grupelor musculare principale.

De ce merită să începi să faci flotări

Unul din motivele pentru care merită să începi să încorporezi în rutina zilnică flotările este întărirea musculaturii paravertebrale. Făcând aceste exerciții în mod regulat vei ajunge să scapi de neplăcuta durere de spate. Totodată, cu timpul vei observa că ai o postură corectă, scăpând de tendința de a sta cocoșat. Prin tonifierea musculaturii care susține coloana vertebrală vei ajuta practic trunchiul să poată suporta cu mai multa ușurință ridicarea unor greutăți.

Un alt beneficiu al întăririi musculaturii paravertebrale este cel referitor la protejarea coloanei. Persoanele care suferă diverse traumatisme la acest nivel și care prezintă o musculatură slăbită riscă apariția tasărilor vertebrale cu toate complicațiile aferente.

Tonifierea musculaturii abdominale este un alt avantaj al efectuării flotărilor. Astfel, cei care fac aceste exerciții în fiecare zi (cu creșterea progresivă a numărului acestora) au remarcat relativ rapid scăderea stratului adipos de la nivelul abdomenului. În plus, cu cât mușchii abdomenului sunt mai dezvoltați, cu atât mai facilă va fi menținerea poziției corecte a spatelui.

Creșterea nivelului de energie și a stării de bine au fost raportate în cazul persoanelor care fac în mod regulat flotări. Cu alte cuvinte, dacă te simți obosit sau lipsit de energie, o serie de flotări te va ajuta să pui sângele în mișcare, sa crești frecvența cardiacă și să stimulezi descărcarea de dopamină și serotonină. În urma acestor fenomene vei observa cum starea ta va fi mult mai bună datorită creșterii tonusului general.

Prin antrenarea mai multor grupe musculare, flotările vor ajuta la îmbunătățirea metabolismului și scăderea în greutate. În acest sens, dacă ai probleme cu kilogramele în plus și dorești să revii la greutatea ideală, atunci încorporarea în rutina zilnică a flotărilor poate să îți fie de ajutor.

Și, nu în ultimul rând, persoanele care fac flotări în fiecare zi au observat ca sunt mai flexibile și că au o toleranță mai ridicată la efort.

Recomandarea specialiștilor este de a începe efectuarea flotărilor în mod gradual. În funcție de condiția fizică a fiecăruia, acest tip de antrenament poate fi adaptat în mod personalizat. Chiar dacă la început nu reușești să faci multe flotări, nu trebuie să te descurajezi. Poți adăuga câte 1 sau 2 flotări în fiecare zi pentru a permite corpului să se obișnuiască cu acest tip de exercițiu fizic.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate