Scapa de celulita mancand sanatos

Timp estimat de citire2 minute, 52 secunde

Odata cu sezonului estival, fiecare femeie isi doreste sa poata etala un corp armonios, bine tonifiat, fara urme de celulita. Cum poti obtine corpul mult visat cand 90% dintre femei se confrunta cu neajunsurile celulitei?

Celulita nu este un termen medical, ea reprezinta doar o modificare a pielii (in special in zona coapselor, soldurilor, feselor sau abdomenului) cauzata de depunderea grasimii la nivel subcutanat. Se asociaza cu kilogramele in plus, dar nu este obligatoriu ca unde exista grasime in exces sa fie prezenta si celulita. Si femeile subponderale se pot confrunta cu aceasta problema.

Cauzele celulitei sunt numeroase: retentia de lichide, problemele hormonale, aportul prea mare de calorii, diferite tipuri de diete restrictive, lipsa exercitiului fizic, malnutritia (infometarea). Si genetica reprezinta un factor important – daca femeile din familia ta au celulita, cel mai probabil vei dezvolta si tu.

 

Alimentatia, factor major pentru aparitia celulitei

In mare parte, alimentatia dezechilibrata este o cauza principala a celulitei si in special consumul de dulciuri rafinate (ciocolata, jeleuri, bomboane, prajituri, produse de patiserie, sucuri indulcite), alimente prajite (cartofi prajiti, fast-food) si alimente bogate in grasimi saturate (margarina, untura, ulei de floarea-soarelui, fursecuri, biscuiti). Primul pas este sa renunti la ele. De tot. Fa un simplu experiment! Renunta la dulciuri si rontaieli inutile timp de 2 saptamani si vei vedea o diferenta la sfarsitul acestei perioade. Celulita nu mai are cu ce sa se „hraneasca” si incet va disparea.

Solutia este alegerea alimentelor care neutralizeaza procesul de formare a celulitei:

• alimente bogate in antioxidanti (acestea favorizeaza eliminarea toxinelor din organism): fructe de padure (afine, capsuni, coacaze, zmeura, mure), fructe goji, broccoli, varza creata, varza de bruxelles si ceai verde.
• alimente bogate in proteine cu valoare biologica inalta: oua, carne slaba de pui, peste sau curcan, avocado, unt de arahide.
• alimente bogate in acizi grasi esentiali: ulei de masline, de migdale, seminte de in, arahide, caju, macadamia, migdale, nuci, fistic, alune de padure.
• cereale integrale: painea neagra si pastele din faina integrala, leguminoasele si cerealele nedecorticate sau semidecorticate (orezul cu invelis, de pilda) .
• legume si fructele bogate in fibre: rosii, castraveti, dovlecel, praz, ceapa, spanac, morcovi, sfecla, usturoi, mere, pere, portocale, pomelo, mango, grapefruit – contin cantitati importante de vitamina C care contribuie la mentinerea colagenului, conferind elasticitate pielii.
• Laptele cu continut scazut de grasimi, iaurtul degresat, toate contin aminoacizi care genereaza proteine structurale, responsabile cu mentinerea integritatii tesuturilor subcutanate.

 

Retentia de lichide favorizeaza celulita

Un aport insuficient de apa duce la retentia lichidelor sub piele si astfel la dezvoltarea celulitei. Consuma minimum 2 litri de lichide pe zi (apa, ceaiuri, supe, ciorbe). De asemenea, pentru a scapa de retentia de apa se recomanda o alimentatie hiposodata (3-4 g de sare maximum pe zi). Asa ca, gata cu adaugatul de sare in plus la mancare, gata cu mezelurile, alimentele semipreparate, supa la plic, chipsurile si altele! Pepenele galben, castravetele, telina si sparanghelul sunt excelente diuretice care vor favoriza eliminarea apei din tesuturi.

 

Pentru a scapa de celulita nu uita de exercitiul fizic!

Pentru a potenta efectele alimentatiei sanatoase asupra eliminarii celulitei trebuie luat in calcul exercitiul fizic. Acesta reprezinta o parte indispensabila in lupta cu ea, fara de care efectele nu ar fi maxime. Activitatea fizica trebuie concentrata pe zonele cu probleme. Cele mai recomandate sunt exercitiile care folosesc greutati, acestea avand rolul de a solicita contractia muschilor la maxim.

 

Iulia Hadarean
Studenta anul III, specializarea nutritie si dietetica
UMF Cluj Napoca

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu