Pregateste-ti silueta de primavara!

Timp estimat de citire4 minute, 32 secunde

In doar o luna, debuteaza oficial cel mai vesel anotimp! Zapada incepe sa se topeasca, pasarile ciripesc, hainele sunt mai subtiri, dar si kilogramele acumulate peste iarna incep sa se vada… Asa ca este momentul sa-ti redobandesti silueta si sa-ti pregatesti formele sa arate grozav in rochii de matase si trenciuri subtiri de primavara!

Cele 28 de zile ale lunii februarie sunt suficiente pentru a-ti redobandi tonusul inainte de venirea primaverii! Pune in practica sfaturile noastre, mananca sanatos si incepe sa faci sport! Chiar daca vremea friguroasa nu te imbie sa faci miscare, trebuie sa te mobilizezi – si iti vom demonstra ca exista modalitati ieftine si placute de a face sport la tine acasa.

Frumusetea incepe din… farfurie!

Iata cele mai importante reguli pe care este esential sa le urmezi luna asta – dar nu ar strica sa le pui in practica chiar si toata viata, de acum inainte!

* 3 mese principale + 2 gustari zilnic: pauzele lungi dintre doua mese duc la scaderea nivelului de zahar din sange si la eliberarea hormonului de stres, cortizolul, ce duce la stocarea grasimii. Este bine sa simti foamea, insa nu la un nivel extrem, pentru ca vei fi tentat sa mananci mai mult decat trebuie.

Gustari sanatoase sub 150 de calorii

  • Betisoare de morcovi si telina cu sos de branza (preparat din 3 linguri de iaurt grecesc si putina branza sfaramata)
  • 1 ou fiert tare, cu putin mustar
  • Shake dintr-o cana de lapte degresat, o jumatate de banana, 3 linguri de cacao si gheata
  • O mana de migdale crude si prajite in tigaie, fara ulei, cu putin ghimbir, curry si chili
  • Un mar din care ai scos miezul, umplut cu nuci, stafide si merisoare si copt timp de 15 minute
  • Popcorn asezonat cu piper cayenne, sare de mare si un strop de ulei de masline

* Adopta o alimentatie „curata”: alimentele ambalate, mancarurile de-a gata, biscuitii si chipsurile sunt pline de zahar si de grasimi rele. Tot acestea contin si substante toxice, modificate genetic sau artificial, ce cauzeaza retentia de apa si alte dezechilibre in organism. Pentru a elimina riscul balonarii, evita-le pe toate acestea si alege mancaruri curate, gatite de la zero (fara semipreparate!).

* Fara stimulenti: ceaiul verde sau negru, cafeaua si bauturile tip cola, alcoolul, dulciurile si ciocolata sunt stimulenti ce iti cresc nivelul de zahar din sange si provoaca poftele culinare. Prea multa cofeina blocheaza procesul de detoxifiere, asa ca alege bauturile decofeinizate si bea multa apa – cel putin opt pahare in fiecare zi.

* Disociaza alimentele: pentru o digestie rapida si eficienta, invata sa disociezi corect alimentele de la mesele principale. Imparte alimentele in 5 grupe:

1. Proteine: carne, peste, oua, lapte, iaurt, branzeturi, proteine vegetale

2. Carbohidrati: paine integrala, paste, cuscus, orez brun, quinoa, bulgur, fasole, linte

3. Legume cu amidon: cartofi, cartofi dulci, sfecla

4. Legume light: frunze de salata, rosii, broccoli, varza

5. Nuci: diferite tipuri de nuci, seminte si fructe uscate

Pentru a-ti accelera digestia, separa carbohidratii si proteinele. Totodata, ambele grupe pot fi combinate cu legumele light. Astfel, poti manca rosii cu paine, dar nu branza cu paine!

Cum ar trebui sa arate meniul tau intr-o zi?

Este ideal sa-ti stabilesti de la inceput un interval orar fix pentru cele trei mese si cele doua gustari din timpul zilei. Respecta aceste ore si obisnuieste-te sa nu mananci nimic in afara intervalului stabilit!

Iata un exemplu grozav:

Ora 7:00: un shake sau o salata de fructe cu efect detoxifiant – curata, taie cubulete si amesteca trei dintre urmatoarele fructe: un mar, o para, o portocala, 2 clementine, o jumatate de grepfrut, o mana de afine, zmeura sau capsune, 1 felie de pepene galben sau 2 smochine.

Ora 8:30: Micul dejun

Ora 13:00: Pranzul

Ora 16:30: O gustare sanatoasa

Ora 19:30: Cina

Combina exercitiile cardio cu cele de forta

Fa zilnic miscare! Vei obtine cele mai bune rezultate daca reusesti sa gasesti echilibrul intre exercitiile cardio si cele cu greutati. Daca nu esti inscris la o sala de fitness, mergi zilnic pe jos 30 de minute – si ce daca este frig? Temperaturile scazute te vor face sa consumi si mai multe calorii! Un studiu publicat in Journal of Obesity arata ca antrenamentele de tip interval (ce nu dureaza mai mult de 30 de minute si combina exercitiile de mare intensitate cu cele mai putin solicitante) iti ajuta organismul sa arda mai multe grasimi decat antrenamentele obisnuite.

Exercitiile cu greutati te ajuta sa iti dezvolti musculatura si, in acelasi timp, sa elimini grasimea – bun-venit, corp sculptat! De asemenea, musculatura dezvoltata iti accelereaza metabolismul si te ajuta sa slabesti mai repede!

Gandeste pozitiv, fii recunoscator si respecta-ti bioritmul!

Este dovedit ca oamenii care isi asculta bioritmul natural al corpului au o silueta mai frumoasa, sunt mai luminosi si se simt mai bine in pielea lor. Respecta-ti orele de somn si dormi pe saturate, cel putin sapte ore in fiecare noapte, care sa cuprinda si cel putin o ora inainte de miezul noptii! Studiile arata ca „pasarile de noapte” au o tendinta mai pronuntata de ingrasare comparativ cu persoanele care dorm suficient si se culca inainte de miezul noptii.

Invata sa gandesti pozitiv si sa te bucuri de tot ceea ce ai, pentru a evita mancatul pe fond emotional, cauzat de emotii intense sau poate chiar de frustrari. Noteaza-ti zilnic intr-un carnetel trei lucruri care te-au facut sa zambesti in ziua respectiva si fa cat mai des gesturi frumoase pentru cei dragi – zambeste-le, planifica intalniri cu prietenii si familia, iesi la o plimbare cu cineva drag. Pana la urma, gesturile frumoase nu te costa nimic si te umplu si pe tine de energie pozitiva!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu