Pasi catre o dieta hipocalorica

Timp estimat de citire2 minute, 14 secunde

Una din problemele de baza cu care se confrunta omul modern este densitatea calorica exagerata a alimentelor pe care le consuma. Intr-un volum mic sunt calorii excesive, ceea ce nu este tocmai potrivit daca tinem seama de cat avem in realitate nevoie. De aceea, de multe ori se impune sa avem pentru un anumit interval de timp o dieta hipocalorica.Exista cativa pasi care trebuie respectati si care ne pot face dieta hipocalorica mai usor de respectat. Mai intai sa definim dieta hipocalorica: ea inseamna ca consumam un numar mai mic de calorii decat cel de care avem nevoie, conform activitatii pe care o facem. Acest lucru poate sa insemne cam 1800 de kilocalorii pentru un barbat si 1500 de kilocalorii pentru o femeie. Daca dorim sa coboram chiar sub aceste valori, poate aparea problema asigurarii necesarului de nutrienti.

Asadar:

  • Consultati medicul de familie inainte de a incepe dieta hipocalorica. El va poate calcula corect indicele de masa corporala si va poate atrage atentia asupra unor probleme de sanatate care sunt influentate pozitiv (hipertensiunea, hipercolesterolemia) sau negativ (anemia) de dieta pe care doriti sa o incepeti.
  • Calculati exact de cate calorii aveti nevoie pentru a va mentine greutatea prezenta si scadeti treptat, de la 100, catre 500 de calorii. Un inceput brutal va poate face sa renuntati rapid.
  • Cumparati-va instrumente de masura adecvate pentru bucatarie (cantar, doze, pahar gradat).
  • Tineti un jurnal alimentar, pentru a nu uita ce ati mancat si a putea calcula cu usurinta caloriile. Exista posibilitatea de a o face pe site-uri specializate, gratis.
  • Alegeti alimente dense nutritional, in asa fel incat sa va asigurati ca obtineti maximum de proteine, vitamine si minerale. Renuntati la mancarea fast-food, consumati multe fructe si legume, carne slaba bogata in Omega-3 (fructe de mare, peste) si uleiuri bogate in grasimi nesaturate (ulei de masline, de nuca etc.)
  • Nu fiti extrem de stricti si lasati-va o „portita de scapare” pentru fiecare zi: este admis sa mancati 1-2 bomboane, cateva chipsuri, 2 linguri de inghetata, dar avand mare grija sa nu depaseasca aproximativ 100 de calorii. Ar fi mai bine daca ati alege produse mai sanatoase din categoriile respective, cum sunt ciocolata neagra sau un pahar mic de vin rosu.
  • Supravegheati-va indeaproape greutatea. Daca slabiti, si necesarul caloric va scadea, deci trebuie sa reevaluati constant dieta. Scopul acestei diete este o mai buna stare de sanatate si nici pe departe nu este bine sa va infometati sau sa scadeti sub un indice de masa corporala de 18,5.
  • Nu uitati de exercitiile fizice.

Din cate puteti vedea, nu sunt lucruri imposibile si, cu putin sprijin din partea familiei si prietenilor, veti reusi cu siguranta.

Dr. Corina-Aurelia Zugravu
Specialist igiena alimentatiei si nutritie
dr_corinazugravu@yahoo.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu