Mersul rapid: 5 motive sa-l practici

Timp estimat de citire2 minute, 29 secunde

Cu toate ca alergatul se bucura de un prestigiu mai mare cand vine vorba de performanta, mersul rapid incepe sa castige tot mai multa popularitate atat in randul oamenilor obisnuiti, cat si al sportivilor. Si asta datorita meritelor sale, numeroase si incontestabile.

Mult mai stimulant si mai putin violent, mersul rapid cucereste tot mai multi adepti in lumea intreaga, dar mai ales in Europa. Printre ei regasim, in mod surprinzator, si alergatorii, de ocazie, dar si profesionisti, care in timpul antrenamentelor au tendinta de a se opri din alergat pentru „un interval” de mers in ritm alert. Te intrebi de unde atata succes pentru aceasta forma de miscare? Iata un raspuns in cinci puncte:

Este un exercitiu complet

Pe langa faptul ca face piciorul frumos, asa cum spune zicala, mersul pe jos, varianta la pas vioi, reprezinta o modalitate excelenta de a face miscare. Pune in actiune grupe mari si importante de muschi, precum cvadriceps, hamstring, fesieri si abdominali. De asemenea, chiar daca intr-o mai mica masura, ii implica si pe cei ai bratelor, umerilor si spatelui. Din acest punct de vedere, nu exageram deloc daca spunem ca mersul rapid este o alegere perfecta pentru tonifierea intregului corp.

Tine la distanta kilogramele in plus

Practicat cu regularitate, mersul rapid este un adevarat aliat al siluetei, cu mult mai eficient decat curele de slabire restrictive. In timp ce acestea din urma favorizeaza, in principal, eliminarea excesului de apa din organism, dar si pierderea de masa musculara, mersul rapid tinteste ceea ce trebuie: grasimea. In plus, mersul vioi se dovedeste de ajutor in ceea ce priveste controlul apetitului, intrucat diminueaza pofta de mancare.

Protejeaza sanatatea

Mult mai bland cu articulatiile prin comparatie cu alergatul, mersul rapid te fereste de riscul traumatismelor, micsorand impactul exercitat asupra genunchilor si coloanei vertebrale. Totodata, aduce beneficii notabile aparatului respirator, sistemului imunitar, dar si celui cardiovascular. Potrivit unui studiu danez aparut in revista „BMJ Open”, mersul pe jos in pas alert timp de 2-4 ore pe zi inseamna o reducere a riscului de sindrom metabolic, diabet si boli de inima de pana la 50%.

Este accesibil

Nu ai nevoie de o avere pentru a te apuca de acest sport, pentru ca nu-ti trebuie echipament special, nici abonament la sala. Singurul lucru in care trebuie sa investesti este o pereche de incaltari comode si de calitate. De fapt, acesta este un imperativ, daca vrei sa nu te alegi cu bataturi si dureri ingrozitoare de picioare. In rest, nu-ti trebuie decat putina vointa si angajament.

Elibereaza stresul

Practicat in aer liber, mersul rapid goleste mintea de ganduri negre si elimina energia negativa acumulata. Sub efectul activitatii fizice si al luminii naturale, corpul beneficiaza de serotonina, hormonul fericirii, si de vitamina D, vitamina soarelui, ceea ce inseamna ca buna dispozitie e asigurata. O alta consecinta pozitiva a mersului rapid este imbunatatirea ritmului respiratiei si calitatii somnului si, nu in ultimul rand, a memoriei si capacitatii de concentrare, ceea ce nu-i deloc putin lucru!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu