Mananci seara si dormi putin? Ai grija la kilogramele in plus!

Timp estimat de citire3 minute, 39 secunde

Sunt persoane care cred ca un stil de viata hiperactiv, cu ore putine de somn si gustari cumparate de la patiserii si mancate pe fuga, ii protejeaza de ingrasare. “Cum sa ma ingras daca alerg toata ziua?!” este o replica des intalnita si, de obicei, o scuza pentru a evita un stil de viata echilibrat si sanatos. Ei bine, studiile arata ca aceasta este, de fapt, o reteta sigura pentru ingrasare.

Cand ai Sunt persoane care cred ca un stil de viata hiperactiv, cu ore putine de somn si gustari cumparate de la patiserii si mancate pe fuga, ii protejeaza de ingrasare. “Cum sa ma ingras daca alerg toata ziua?!” este o replica des intalnita si, de obicei, o scuza pentru a evita un stil de viata echilibrat si sanatos. Ei bine, studiile arata ca aceasta este, de fapt, o reteta sigura pentru ingrasare.

mereu la dispozitie cate ceva de rontait, fie ca te afli in masina, la birou sau pe canapea, in fata televizorului, mananci fara sa ai un control asupra portiilor. Fara sa-ti dai seama, consumi mult mai multe calorii, grasimi, zahar si alte substante nocive daca sunt consumate in exces, decat ai avea nevoie. Un ritm de viata alert, din care alimentele proaspete, sportul si echilibrul dintre odihna si munca lipsesc cu desavarsire, duce la stres si, in final, la acumularea kilogramelor in plus.

O reteta sigura pentru ingrasare

Prea putin somn si prea multe alimente pe care le ai mereu “la indemana” sunt reteta sigura pentru mancatul excesiv si, in final, pentru ingrasare, arata un studiu nou. “Nu cred ca doar daca dormi mai mult vei slabi. Problemele cu ingrasarea si obezitatea sunt mult mai complexe de atat. Insa cred ca mai mult somn poate fi de ajutor”, a declarat intr-un comunicat de presa un reprezentant al Universitatii din Colorado, unde a fost realizat studiul.

Experimentul este foarte interesant si, cu siguranta, te vei regasi si tu in situatiile expuse in studiu. Cercetatorii au monitorizat 16 persoane tinere, suple si sanatoase (barbati si femei) care au locuit timp de doua saptamani in spitalul universitar din Colorado. In primele trei zile, toti participantii au avut oportunitatea de a dormi noua ore pe noapte si au primit doar mancare cu suficiente calorii cat sa isi mentina greutatea.

In urmatoarele cinci zile, participantii au fost impartiti in doua grupuri. Unul dintre grupuri a fost limitat la un somn de cinci ore pe noapte, in timp ce al doilea grup avea voie sa doarma noua ore. Ambelor grupuri li s-au oferit portii mari de mancare si au avut acces la gustari sanatoase si mai putin sanatoase pe durata intregii zile. Dupa cinci zile, regulile celor doua grupuri s-au inversat.

In medie, participantii al caror somn era limitat la cinci ore pe noapte au ars cu 5% mai multe calorii decat cei care dormeau noua ore pe noapte, dar mancau cu 6% mai multe calorii. De asemenea, participantii la studiu care dormeau mai putin obisnuiau sa ia un mic dejun frugal, insa mancau in exces seara, dupa cina. Numarul total de calorii pe care il ingerau in gustarile de seara era mai mare decat caloriile din fiecare masa completa, iar cercetatorii au ajuns la concluzia ca mancatul excesiv dupa cina contribuie semnificativ la acumularea kilogramelor. “Daca putem incorpora somnul sanatos in programele de slabit si de mentinere a greutatii, rezultatele noastre sugereaza ca somnul ii poate ajuta pe oameni sa aiba o greutate sanatoasa”, a concluzionat unul dintre autorii studiului.

Din ce in ce mai multe studii arata ca somnul de proasta calitate sau de scurta durata duce la ingrasare, pentru ca favorizeaza un stil de viata haotic, in care gustarile pline de calorii sunt luate pe fuga sau seara, dupa cina. In mod normal, respectarea unei igiene de viata sanatoasa te ajuta sa-ti mentii greutatea sub control, insa pentru a slabi trebuie sa iti schimbi obiceiurile in intregime: sa inveti cum poti avea un somn de calitate (gasesti trucuri eficiente in acest articol: http://www.slabsaugras.ro/combate-oboseala-de-dimineata-cum-sa-ai-un-somn-de-calitate-art-3906.html), sa iti stabilesti 3 mese pe zi si doua gustari formate din fructe, diferite tipuri de nuci sau lactate slabe si sa incluzi miscarea in viata ta. Suna simplu, dar tocmai aceste solutii simple sunt greu de aplicat, pentru ca necesita multa vointa si schimbari in stilul de viata. Noi iti dorim mult succes!

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate