Înotul și scăderea în greutate – sfaturi utile

Timp estimat de citire2 minute, 56 secunde

Nu e un secret că scăderea în greutate este unul dintre motivele pentru care multe persoane încep să practice o activitate fizică. Mișcarea, în funcție de tip, are un impact diferit asupra noastră, dar în ceea ce privește înotul există mitul că nu ar fi chiar indicat pentru slăbit.

Unii antrenori considerau în trecut că înotul nu este foarte eficient pentru eliminarea rotunjimilor, cum este, de exemplu, alergatul, și că, dacă vrei să scazi în greutate, mai bine alergi în jurul bazinului decât să înoți.

Până la urmă te poate ajuta să slăbești?

În 2010, cercetătorul australian Kay Cox a condus un studiu pe un grup de femei sedentare. O parte dintre ele au fost invitate să înoate, celelalte, să alerge cu aceeași intensitate, confirmată de un monitor cardiac. După un an, cele care au înotat în mod regulat, au slăbit în medie cu 1,1 kg mai mult. Se pare că efectul de plutire sau temperatura scăzută a apei (aduse în discuție frecvent) nu fac din înot o alegere greșită pentru slăbit. Există însă câteva lucruri de care să ții cont pentru a maximiza efectul.

Pofta de mâncare

Apetitul post-antrenament al înotătorilor este legendar, existând chiar și multe glume pe tema aceasta. Apa rece și cantitatea imensă de energie pe care o consumă înotătorii sunt motivele pentru care acești sportivi mănâncă foarte mult după concursuri sau antrenament. Pentru oamenii obișnuiți, acesta poate fi un punct sensibil în cazul unui program de slăbit în care incluzi înotul . Soluția este să îți planifici cu atenție dieta și mai ales gustările post-antrenament!

Câte calorii arzi? 

Pentru a slăbi 500 de grame e necesar să arzi în jur de 3500 de calorii suplimentare. Trebuie să creezi deficit caloric. Pentru pierderea în greutate se recomandă să înoți cel puțin 2,5 ore pe săptămână, iar pentru menținere cel puțin 1 oră. Pentru a arde 3500 de calorii, ar trebui să înoți în jur de 7 ore, iar acesta este un target ușor de atins în decursul unei luni. Astfel, cu o dietă foarte bine pusă la punct, înotul te va ajuta în mod sigur să slăbești.

Câte calorii consumi într-o oră de înot? Depinde de greutatea pe care o ai și de tehnica pe care o folosești. În medie, o persoană de 70 de kilograme va arde 500 de kcal înotând o oră. O persoană de 90 de kilograme va arde în medie 630 de kcal/oră. Acesta este un lucru excelent, pentru că rezultatele vizibile obținute mai repede te motivează să continui.

Ce stil ar trebui să abordezi?

Stilul care arde cele mai multe calorii este fără niciun dubiu “fluture” – se poate ajunge până la 150 kcal în 10 minute. Dar, după cum probabil știi, este un stil mai dificil. Mai mult, pentru oamenii obișnuiți să înoate “fluture” chiar și 10 minute e o provocare. De aceea este recomandat stilul crawl sau freestyle, care este mult mai ușor de învățat și în același timp intens.  

Înotul pe intervale

Pentru a maximiza efectul de ardere a caloriilor este recomandată această formă de antrenament. Practic, poți înota o anumită distanță cu viteză maximă, apoi aceeași distanță într-un ritm mai relaxat. Alternează de mai multe ori viteza și vei arde mai multe calorii, crescându-ți și rezistența la efort.

Îți dorim mult succes!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate