Emma Malcomete, instructoare de inot si multipla campioana: „Cine isi doreste o silueta armonioasa trebuie sa includa in stilul de viata si inotul!”

Timp estimat de citire3 minute, 20 secunde

Emma Malcomete este o tanara instructoare de inot la Orhideea Spa, un renumit centru wellness din Bucuresti. Palmaresul ei sportiv ne-a determinat sa-i punem cateva intrebari ale caror raspunsuri ne-ar putea ajuta in mentinerea unui stil de viata sanatos. Trebuie sa mentionam faptul ca la doar 15 ani, pe cand era junioara, Emma a primit Carnetul de Maestru al Sportului pentru rezultatele obtinute la seniori. A fost tripla campioana balcanica in 2005, unde a detinut recordurile competitiei. E multipla medaliata internationala si, in 2009, la campionatele nationale, a stabilit un nou record ce data din 1988, la 100 m Mixt, record ce nu a fost nici pana astazi batut!

Slab sau Gras: Trebuie sa aflam de la tine cat de benefic este inotul pentru organism. In ce fel ne ajuta?

Emma Malcomete: In primul rand inotul este singurul sport recomandat inca din primele luni de la nastere, datorita faptului ca nu dauneaza articulatiilor. Fiind un mediu total diferit fata de cel terestru, apa preia o mare parte din greutate corpului. Este singurul sport recomandat in cazul recuperariilor post-operatorii. Cine isi doreste o silueta armonioasa rebuie sa includa in stilul lui de viata si inotul. Ajuta foarte mult la dezvoltarea tuturor muschilor, fara a fi nevoie de antrenamente impartite pentru fiecare grupa musculara, asa cum se lucreaza de obicei in sala de fitness. Inotul ajuta, de asemenea, la dezvoltarea capacitatii pulmonare, rezistenta la efort va creste odata cu constanta antrenamentelor.

Slab sau Gras: Am observant ca antrenezi si copii. De la ce varsta trebuie indrumat copilul catre inot?

Emma Malcomete: Copilul poate fi activ in apa inca de la varsta de 3-4 luni, el fiind obisnuit cu mediul intrauterin. Activitatea il ajuta la o dezvoltare armonioasa, iar inotul propriu-zis il va putea incepe dupa varsta de 3 ani, cand  incep sa i se dezvolte capacitatile motrice si poate comunica cu instructorul.   

Slab sau Gras: Vin cu placere copiii la inot sau doar „pentru ca asa vrea tati”?   

Emma Malcomete: Procentul este impartit, unii copii vin de placere, probabil cei obisnuiti cu sportul de catre parinti. Depinde foarte mult de mediul in care au crescut acasa, daca are parinti activi, atunci si copilul va fi mai atras de inot, de sport in general, daca insa are parinti sedentari care nu duc un stil de viata echilibrat, probabilitatea ca el sa fie sportiv e mica.

Slab sau Gras: Cate ore inoti pe saptamana?

Emma Malcomete: Acum inot mai rar, de trei ori pe saptamana maxim, pentru ca nu mai are efect efortul asupra organismului meu, dupa 17 ani de inot, dintre care 13 de performanta. Am inotat mai mult de 12 km pe zi in perioada asta. Acum, dupa ce am incheiat activitatea sportiva nu mai inot nici distantele de atunci si nici intensitatile necesare performantel. Ma axez mai mult pe lucrul in sala de fitness.

Slab sau Gras: In ce consta alimentatia ta zilnica?

Emma Malcomete: Micul dejun bogat in fibre, cereale integrale cat pot de mult, lactate si fructe. Pranzul bogat in carbohidrati combinati cu legume sau proteine combinate cu legume, iar cina le fel bogata in cat mai multe legume si leguminoase sau fructe de mare. Intre mese mananc nuci, alune, caju, migdale, toate crude, plus fructe. Daca simt nevoia sa mananc prajituri sau o pizza incerc sa le mananc in prima parte a zilei si obligatoriu in ziua respectiva sa-mi petrec macar o ora la sala.

Slab sau Gras: Bucataria carei tari e preferata ta?

Emma Malcomete: Ajung in anul acesta in Thailanda de sarbatori si cred ca voi ramane impresionata de bucataria lor. Pana acum cea greceasca e preferata mea. Imi place in special branza la cuptor cu rosii.

Slab sau Gras: Poti sa recomanzi o metoda simpla, dar eficienta de slabit?

Emma Malcomete: Da. Apa si o dieta echilibrata reprezinta succesul unei siluete armonioase. Fara excese nu vom avea nicio problema de sanatate sau greutate, iar daca exista abateri culinare, dulciuri sau fast-food, compensati cu sala si foarte multa apa.

 Interviu: Vali Morarescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F