Dieta Spark sau cum sa slabesti sanatos in 28 de zile

Timp estimat de citire2 minute, 56 secunde

Dieta Spark, un regim alimentar care se bucura de recunoastere internationala, este o solutie de slabit eficienta si sanatoasa, care da rezultate dupa numai 28 de zile, potrivit creatorului sau, Chris Downie, dar si marturiilor celor care au testat-o. In doar 4 saptamani, poti elimina surplusul de greutate fara a te infometa si a-ti pune in pericol sanatatea: afla, asadar, care sunt principiile dietei Spark si cum iti poate folosi si tie acest regim alimentar!

Intocmai cum se intampla cu multe alte diete actuale, si dieta Spark este sustinuta de un site, SparkPeople.com, si comunitatea online aferenta, care ofera sustinere tuturor celor care se hotarasc sa dea o sansa acestui regim alimentar. Site-ul si dieta din spatele sau au luat nastere in 2001, anul in care Chris Downie, creatorul dietei Spark, a decis ca vrea sa impartaseasca cu intreaga lume secretul unui stil de viata sanatos si al unei greutati optime, pornind de la exemplul personal.

Asa a aparut si cartea „The Spark: The 28-Day Breakthrough Plan for Losing Weight, Getting Fit and Transforming Your Life”, lansata in 2002, in care Chris Downie dezvaluie cum a reusit sa slabeasca, impartasind un program bine pus la punct, derulat de-a lungul a 28 de zile, incluzand, totodata, si povesti de succes.

Dieta Spark: etapele

Dieta Spark a fost impartita in 4 etape distincte, denumite astfel: Fast Break, Healthy Diet Habits, Lifestyle Change si Spreak the Spark. In prima faza a acestui regim alimentar, faci cunostinta cu ceea ce inseamna si presupune dieta Spark si esti invitat sa iti indrepti atentia spre atingerea a 3 scopuri distincte, vizand alimentatia, nivelul de activitate fizica si motivatia.

A doua etapa iti dezvaluie o serie de tehnici care sa te ajute sa obtii greutatea dorita, precum controlul portiilor, consumul unei cantitati generoase de apa si practicarea regulata a exercitiilor fizice preferate.

A treia etapa iti arata cum sa iti mentii motivatia pe termen lung si face tranzitia de la dieta la integrarea noilor obiceiuri in stilul de viata. In cele din urma, a patra etapa a dietei da lovitura de gratie excesului ponderal si iti ofera uneltele necesare pentru a-i ajuta si pe cei din jurul tau sa obtina greutatea la care viseaza.

Dieta Spark: alimentatia

Dieta Spark propune consumul a 1500 de calorii pe zi, impartite in 3 mese principale si 2 gustari. In linii mari, dieta Spark incurajeaza consumul de grasimi si proteine in cantitati moderate, recomandand, in schimb, o alimentatie bogata in carbohidrati sanatosi. De asemenea, acest regim alimentar evidentiaza o serie de „superalimente”, care ar trebui consumate la fiecare masa pentru aportul lor pretios de substante nutritive, intre care se inscriu merele, migdalele, fructele de padure, broccoliul, usturoiul, ceapa, tonul si carnea de curcan.

Dieta Spark: exerctiile fizice

Pe langa adoptarea unui regim alimentar echilibrat si sanatos, dieta Spark incurajeaza si practicarea constanta de felurite exercitii fizice. Recomandarile variaza de la clasicele genuflexiuni pana la antrenamentele cu greutati si mersul cu bicicleta, inotul, tenisul etc. Pe site, dar si in carte, sunt sugerate seturi de exercitii fizice de cate 10 minute care pot fi incluse cu usurinta in programul zilnic al fiecaruia.

Merita sa incerci dieta Spark?

Per total, dieta Spark este un regim alimentar prietenos, nu foarte restrictiv, care ofera si avantajul sustinerii din partea unei comunitati online. Pe de alta parte, tot dieta Spark este cea care evidentiaza responsabilitatea personala: intrucat nu este foarte stricta si nu are reguli batute in cuie, ar putea sa nu fie alegerea potrivita pentru aceia care au nevoie de principii foarte bine definite pentru a elimina kilogramele in exces.

Dana Săporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu