Dieta drastica de slabit: avantaje vs dezavantaje

Timp estimat de citire2 minute, 58 secunde

Dietele draconice nu sunt, in general, recomandate din cel putin doua motive: impiedica formarea bunelor obiceiuri alimentare si sunt foarte greu de tinut. Totusi, pe termen scurt, o dieta drastica de slabit este foarte eficienta ducand la pierderea catorva kilograme, in schimb, tinuta pe o perioada indelungata, devine inutila si chiar contraproductiva, favorizand pierderea masei musculare.

Sa aflam, in cele ce urmeaza, care este cea mai eficienta dieta drastica de slabit, cand trebuie urmat sau, dimpotriva, cand nu trebuie urmat un astfel de regim.

Diete drastice de slabit rapid

Exista o lista lunga de regimuri draconice, mai mult sau mai putin faimoase, insa dintre acestea o sa-ti supunem atentiei doar doua, eficiente si mai putin daunatoare sanatatii: dieta hiperproteica si cea hipocalorica.

  • Dieta hiperproteica are mai multe avantaje: senzatia de satietate se instaleaza repede, nu determina pierderea masei musculare si furnizeaza suficienta energie pentru sustinerea unei activitati fizice intense. Desi aduce rezultate spectaculoase, nu trebuie urmata mai mult de 2 luni consecutive, intrucat priveaza organismul de vitaminele si mineralele necesare bunei sale functionari. Iata ce poti manca intr-o zi de dieta hiperproteica:

Mic-dejun: 100 g carne de pui sau curcan fiarta sau la gratar + 100 g branza proaspata de capra

Gustare: 250 g iaurt

Pranz: 150 g peste (ton, cod, pastrav) + o salata mare de legume

Gustare: 40 g fructe oleaginoase (nuci, migdale, fistic)

Cina: 150 g peste (ton, cod, pastrav) sau 150 g carne slaba la gratar + piure de broccoli

  • Dieta hipocalorica este cealalta dieta drastica de slabit pe care ti-o recomandam, cu mentiunea ca si aceasta trebuie urmata pe termen scurt. Aceasta are avantajul de a nu privilegia un singur tip de aliment, favorizand o alimentatie. Odata finalizata dieta, nu-ti ramane decat sa respecti principiile insusite in timpul ei si sa maresti usor cantitatile. Iata un exemplu de meniu hipocaloric:

Mic-dejun: 100 g cereale cu un bol de lapte degresat + 125 g branza proaspata 0% grasime

Pranz: 150 g peste slab sau carne slaba la gratar + salata verde + un fruct de sezon

Cina: spanac gatit la abur sau piure de broccoli + 125 g peste slab pe gratar + un fruct de sezon

Cui ii sunt recomandate dietele drastice de slabit

Dietele drastice le sunt recomandate in special persoanelor obeze, a caror sanatate este pusa in pericol de excesul ponderal. De asemenea, o dieta drastica de slabit poate fi benefica si persoanelor care isi pierd usor motivatia: pierderea a 6-7 kg intr-o luna le-ar putea motiva pe acestea sa continue pe aceeasi linie pana la atingerea greutatii-tinta. Totusi, o schimbare radicala a modului de alimentatie poate avea efecte nedorite asupra persoanei care incepe dieta, de aceea se impune supravegherea medicala.

In ce situatii nu ar trebui urmata o dieta drastica de slabit

O astfel de dieta nu ar trebui urmata de persoanele care si-au propus sa scape de kilogramele in plus intr-o perioada mai indelungata. Pe termen lung, un regim draconic va avea drept consecinta incetinirea metabolismului, ceea ce se traduce prin scaderea substantiala a numarului de kilograme pierdute odata cu trecerea timpului. Astfel, nu doar ca fazele de platou vor fi frecvente, aspect extrem de demotivant pentru o persoana care isi doreste si chiar se impune sa slabeasca, dar se va pierde si masa musculara.

Fiind o dieta dezechilibrata, dieta drastica de slabit nu este recomandata nici persoanelor care isi doresc sa-si insuseasca obiceiuri alimentare sanatoase si nici celor care se confrunta in mod obisnuit cu avitaminoze sau cu deficitul de minerale.

Totusi, cea mai buna cale de a scapa de kilogramele nedorite intr-un mod sanatos ramane insa, dupa cum stim deja, combinatia urmatorilor factori: alimentatia echilibrata, activitatea fizica, hidratarea corespunzatoare si odihna.

Oana Anghel

Sursa: changersoncorps.com

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate