Cum poti face fata anxietatii si depresiei cauzate de kilogramele in plus

Timp estimat de citire2 minute, 37 secunde

Acumularea kilogramelor in plus aduce cu sine un risc crescut pentru dezvoltarea unei stari de anxietate sau depresie. Stresul pemanent te va influenta in mod negativ atat pe plan personal, cat si pe plan social. A fi supraponderal poate avea un impact semnificativ asupra nivelului de anxietate si in cele din urma asupra sanatatii generale.

Pentru a reduce intensitatea starilor depressive sau anxioase gaseste activitati care sa-ti placa. Iesi la plimbare, incearca sa meditezi, incearca metode de relaxare. Renunta la sedentarism pentru un stil de viata activ!

Anxietatea si depresia devin o problema atunci cand sunt continue si ajung sa iti afecteze activitatile zilnice. Studiile de cercetare privind relatia dintre greutate si anxietate arata ca sunt asociate. De multe ori, starile de anxietate declanseaza episoade de mancat in exces, lucru care duce la acumularea de kilograme in plus, urmate de scaderea stimei de sine. Iata cum poti face fata anxietatii si depresiei cauzate de kilogramele in plus:

Cum iti poti activa resursele interioare

  • Observa si constientizeaza simptomele produse de aceaste tulburari. Pot exista simptome somatice: digestive (gura uscata, dificultati de inghitire, probleme cu tranzitul intestinal); respiratorii (inspir dificil, palpitatii); legate de functiile sistemului nervos central (intepaturi si furnicaturi la nivelul pielii); legate de tonusul muscular (tremuraturi ale membrelor, senzatii de durere musculara); tulburari de somn. De asemenea, poti experimenta simptome psihice: iritabilitate, probleme de concentrare, neliniste.
  • Analizeaza cat de mult iti este afectata viata personala si cea sociala. Vazand influenta negativa, vei avea forta sa te mobilizezi.
  • Nu te gandi la ce ai fi putut face pana acum, concentreaza-te pe solutiile de acum incolo. Fixeaza-ti tinte pe care le poti atinge, construite din pasi mici.
  • Gaseste motivatia pentru care vrei sa faci schimbarea. Pentru a putea gasi o motivatie si a te mobiliza, este nevoie sa-ti cresti stima de sine. Focalizeaza-te pe realizarile din domeniile tale de activitate. Gandeste-te la ce ai reusit sa faci, la lucrurile pe care le-ai dus la final cu rezultate pozitive. De aici iti poti recupera increderea in sine, lucru care iti da forta necesara pentru a putea face schimbarea catre un stil de viata sanatos care iti va amelioara starile de anxietate si depresie.
  • Nu te compara cu nimeni. Singura persoana cu care te poti compara cand incepi un demers de schimbare esti tu, cel de ieri.
  • Constientizeaza ca demersul tau va fi unul care-ti va creste stima de sine, iti va influenta in mod pozitiv actiunile, te va face sa te simti mai bine, te va ajuta in relatiile cu ceilalti, in viata personala si cea sociala.
  • Apeleaza la specialisti pentru a te ajuta la invatarea de strategii pentru gestionarea emotiilor si a gandurilor negative; tehnici de relaxare progressive; tehnici de relaxare musculara; constientizarea cauzelor care produc tulburari emotionale.

O alta strategie utila este sa scrii un jurnal care sa cuprinda toate obiectivele tale, pasii pe care ii ai de facut si modul in care vei face asta. Datorita acestui lucru, ideile si obiectivele vor lua o amploare si o importanta semnificativa in minte ta. Iti va fi mai usor sa nu te abati de la ele.

Ionut Iamandi

Psiholog Clinician

Tel: 0720658591

Facebook: Spuse si Nespuse pe Divan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F