Ce nu trebuie să faci după ce ai mâncat

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Statul la masă și un program regulat al alimentației a devenit pentru mulți un lux. Nu puțini sunt cei care mănâncă în grabă, în picioare sau nu mănâncă deloc dimineața. Acest comportament este destul de des întâlnit în societatea actuală, dat fiind faptul că munca ne ocupă tot timpul.

Oricât de grăbiți am fi, trebuie respectate cele 3 mese pe zi la care se adaugă o conduită adecvată în orele care urmează alimentației. În acest fel, procesul digestiv își va putea urma cursul normal, evitându-se simptomele neplăcute de tipul: greață, balonare, vărsături sau dureri abdominale. În cele ce urmează îți vom prezenta câteva din cele mai comune greșeli pe care nu trebuie să le faci după ce ați mâncat.

Somnul după masă                                 

Deși pentru mulți, dormitul după masă reprezintă un adevărat ritual, acest lucru este greșit deoarece procesele digestive au loc mai eficient în momentul în care ești în poziție verticală. Mai mult decât atât, dacă vei face o siestă după masă, atunci metabolismul va fi încetinit, ceea ce, în timp, va avea drept consecință creșterea în greutate. În plus, dacă te vei culca cu stomacul plin, există șanse să resimți senzația de arsură stomacală, aciditate și balonare.

Nicotina, un pericol

Mulți dintre cei care fumează au o adevărată plăcere să își aprindă o țigară după ce au mâncat. În această situație va crește și mai mult absorbția nicotinei, cu toate efectele nocive care rezultă în urma acestui obicei. Un alt argument cu care sperăm să îi convingem pe cei care fumează după masa să nu mai facă asta este cel referitor la faptul că nicotina va duce la o scădere a absorbției intestinale a vitaminelor și a mineralelor. Cu alte cuvinte, dacă îți aprinzi o țigară după masă vei anula efectul nutritiv pe care trebuie să îl aibă alimentele ingerate.

Nu face sport după masă

Cu toții vrem să ardem cât mai repede caloriile, însă sportul imediat după masă este o idee foarte proastă. Experții recomandă efectuarea exercițiilor fizice la 2 ore după ce ai mâncat. În caz contrat riști să resimți un disconfort abdominal, să sughiți și chiar să te confrunți cu greață și vărsături. Dacă însă simți nevoia să faci un pic de mișcare pentru a ajuta procesele digestive, fără însă a exagera, recomandăm o plimbare scurtă după masă.

Atenție la fructe

Deși poate să pară o idee foarte bună să consumi un fruct răcoritor imediat după masă, îți recomandăm să eviți acest obicei. Fructele sunt extrem de sănătoase pentru organism, însă trebuie consumate ca masă separată, la câteva ore distanță după ce ai mâncat. Dacă se consumă fructe la scurt timp după masă acestea vor rămâne blocate la nivelul stomacului o perioadă mai lungă (ele fiind digerate mai rapid atunci când sunt consumate singure), ceea ce are drept consecință fermentația și apariția balonării.

Nu face duș după masă

Atunci când faci duș, temperatura corpului se modifică, iar procesul digestiv poate fi încetinit. Încearcă să ai un program echilibrat, astfel încât să respecți mesele zilnice, dar și intervalul de 1-2 ore între duș și ingestia de alimente.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate