Cum te pot îngrășa fructele

Timp estimat de citire3 minute, 5 secunde

Te feliciți după fiecare porție de fructe pe care o mănânci, convins fiind ca tocmai ți-ai administrat o doză de sănătate și ai contribuit la menținerea siluetei? Mai ușor cu entuziasmul! Da, fructele sunt pline de substanțe nutritive, au antioxidanți care țin bolile grave departe și sunt ridicate în slăvi la unison. Totuși, dacă nu știi cum să le alegi, când să le mănânci și, mai ales, în ce cantitate, riști să te trezești cu colăcei pe abdomen. 

Explicația este simplă: fructele, ca aproape orice alt aliment, conțin calorii. Iar caloriile consumate zilnic și nearse prin mișcare, îngrașă, indiferent că provin din gogoși, covrigei sau struguri. Fructele mai au un neajuns: zahărul pe care îl conțin, adică fructoza, nu oferă niciodată senzația de sațietate, așa că tindem să consumăm fructe în neștire pentru că nu ne săturăm. Mai rău, apelăm uneori la sucul din fructe, care conține și mai mult zahăr, provenind de la stoarcerea unei mari cantități de fructe. Fructoza este transformată de ficat în grăsime, care se depune direct pe abdomen sau alte zone.

Care sunt fructele care îngrașă

Avocado, bananele, strugurii, prunele, mango sunt în topul fructelor care conțin multe calorii și care, în perioadele în care vrei să slăbești, nu ar trebui consumate mai mult de o dată-de două ori pe săptămână. O banană, spre exemplu, are peste 100 de calorii, la fel și mango. Un fruct de avocado are aproape 300 de calorii. Perele, deși conțin multe calorii, au și fibre, iar acest lucru le face mai puțin nocive în dietă. La polul opus al numărului de calorii se află fructele de pădure, grepfrutul, cireșele, papaya. O altă categorie de fructe care induc în eroare sunt cele confiate (caise, prune, curmale, ananas etc). Prin deshidratare, acestea își păstrează, în formă concentrată, toate zaharurile și devin adevărate bombe calorice.

Nu doar cantitatea fructelor contează, ci și calitatea lor. Consumă fructe din surse sigure, care nu au fost tratate cu pesticide. Dacă optezi, totuși, pentru cele care arată impecabil, din hipermarket, asigură-te măcar că sunt bine spălate înainte de consum.  

Când trebuie consumate fructele

Pentru a te bucura de toate substanțele nutritive fără să-ți suprasoliciți organismul și fără risc de îngrășare, consumă fructe în cantitate limitată și doar ca gustare, niciodată pe post de desert. Concret, ele e bine să fie mâncate între mesele principale, la distanță de 2-3 ore față de ultima masă, când stomacul este gol.

Fructele din diete

În curele de slăbire, se recomandă deseori fructe pentru digerarea cărora organismul consumă un număr mare de calorii: ananas, mere, pepene galben, piersici, grepfrut. Însă chiar și în cazul acestora, moderația este cuvântul-cheie. De altfel, recomandarea oficială a nutriționiștilor este de a nu consuma mai multe de două porții de fructe pe zi, indiferent că ești sau nu la dietă. Iar o porție reprezintă echivalentul unui măr, al unei felii de pepene sau al unui pumn de cireșe. Un meniu echilibrat presupune ca, pe lângă cele două porții zilnice de fructe să consumi trei porții de legume, pentru a-ți asigura necesarul de vitamine.

Fructele nu trebuie consumate în niciun caz seara. Metabolismul încetinește pe măsură ce se apropie noaptea, iar glucidele din fructe, în loc să fie transformate în energie, devin țesut adipos.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate