Ce mananci la micul dejun?

Timp estimat de citire3 minute, 46 secunde

Micul dejun este una dintre cele trei mese principale ale zilei, iar unii nutritionisti afirma chiar ca este cea mai importanta masa. Adevarul este ca micul dejun iti asigura energie pentru restul zilei si caloriile ingerate sunt cel mai probabil arse in timpul zilei. Dimineata este momentul in care iti umpli “bateriile” cu nutrienti esentiali pentru sanatatea ta!

Slab sau Gras te invata cum sa iei un mic dejun sanatos, ideal pentru intreaga familie!

Cand erai copil, ti se pregatea micul dejun, pe care il savurai fara intrebari suplimentare. Pe masura ce ai inaintat in varsta, micul dejun nu mai este chiar o prioritate, mai ales cand te grabesti sa ajungi la serviciu, trebuie sa-ti imbraci copiii sau esti stresat cu alte probleme. Totusi, indiferent de varsta, trebuie sa te asiguri ca iti incepi ziua intr-un mod sanatos – iar un mic dejun consistent nu inseamna ca este si greu de pregatit!

Alege din sugestiile noastre si combina ideile de mai jos pentru a avea in fiecare zi un alt mic dejun, mereu sanatos:

Shake proteic: pe piata exista o multime de shake-uri instant pe baza de proteine ce inlocuiesc o masa. Daca esti cu adevarat in graba, aceasta este cea mai rapida optiune, dar este esential sa citesti cu atentie eticheta produsului si sa te asiguri ca nu are zahar adaugat si nici prea multe calorii. Varianta mai bogata in vitamine, dar nu atat de rapida, este sa-ti prepari tu un shake din fructe congelate sau legume, iaurt sau lapte. Gasesti in sectiunea noastra de Retete dietetice o multime de retete!

Oua: nu este indicat sa mananci oua chiar in fiecare zi, pentru ca un consum mare este corelat cu un nivel crescut de colesterol, insa ouale sunt surse excelente de proteine, asa ca nu le exclude din alimentatia ta! Poti fierbe seara doua oua pe care sa le mananci la micul dejun si vei avea o optiune sanatoasa atunci cand te trezesti.

Nuci si migdale: surse minunate de grasimi “sanatoase” de tip Omega 3, nucile, migdalele si, in general, fructele oleaginoase, pot face parte cu succes din meniul tau de dimineata. Poti sa amesteci intr-o punguta nuci, migdale, fistic si caju crud si sa rontai din ele in masina, in drum spre serviciu! Aceasta este oricum o optiune mult mai sanatoasa decat pateurile sau sandvisurile cumparate din benzinarii!

Unt de arahide: chiar daca numarul de calorii de pe eticheta ar putea sa te sperie, untul de arahide este un aliment sanatos, satios si bogat in grasimi “sanatoase”. Ai nevoie de doar o lingura de unt de arahide pentru a-ti pregati un mic dejun rapid si gustos. De asemenea, poti tine un borcan de unt de arahide la birou si poti lua cate  lingura atunci cand iti este foame sau esti tentat sa te rasfeti cu ceva dulce. Totusi, tine minte: excesele dauneaza siluetei!

Fructe: fructele aduc prospetime diminetii tale si iti confera imediat energie. Combina mere, kiwi si portocale pentru o salata de fructe rapide sau adauga bucati de fructe in bolul cu cereale. Daca te grabesti si preferi sa-ti iei micul dejun in masina, o banana si un mar sunt optiuni pe care te poti baza sa-ti tina de foame.

Legume: pentru a fi sanatos, trebuie sa ai zilnic cel putin 5 portii de fructe si legume. Ce modalitate mai sanatoasa de a-ti incepe ziua decat cu o masa bogata in legume? Daca esti un pic creativ, vei gasi numeroase modalitati de a include legumele in prima masa a zilei – adauga legume in omleta, prepara-ti rapid felii de ardei capia cu crema de branza sau rontaie felii de castravete!

Lactate: cand esti grabit, te poti hrani la micul dejun cu un iaurt de baut sau o branzica de casa. Sunt optiuni sanatoase si gustoase, ce iti ofera o doza buna de proteine si calciu. Iaurtul grecesc degresat este foarte sanatos si devine din ce in ce mai usor de gasit si in Romania, asa ca il poti include cu succes in meniul tau. Daca stii ca ajungi la serviciu cu stomacul gol, obisnuieste-te sa ai mereu in frigiderul de la serviciu macar un iaurt care sa-ti potoleasca foamea si sa te tina departe de ispitele calorice.

Cereale: uita de cerealele cu mult zahar si alege cereale integrale, fara zahar adaugat! Poti consuma cerealele cu iaurt sau cu lapte sau le poti amesteca cu bucati de fructe proaspete, nuci sau migdale. Oricare ar fi varianta pe care o alegi, cerealele integrale sunt surse excelente de fibre si iti tin de foame cateva ore bune.

Raluca Baciu

Nota pentru articolul «Ce mananci la micul dejun?»:5.00/ 5 (4 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F