Caloriile – cat, cum, unde

Timp estimat de citire1 minut, 28 secunde

In fiecare numar al revistei “Slab sau Gras” intalnim numeroase articole in care se vorbeste despre calorii.

Pe de alta parte in alte articole se vorbeste despre cure de slabire si despre cantitati de alimente care ar trebui consumate zilnic. In cele ce urmeaza va oferim “cheia” care leaga cantitatea de alimente de numarul de calorii. In fapt este vorba de un tabel sintetic ce prezinta principalele alimente folosite (100 g) si respectiv caloriile furnizate de acestea. Pentru o mai usoara parcurgere a acestora am impartit alimentele in clase.

Caloria este este o unitate de masura pentru caldura, pentru energie. O calorie este de fapt cantitatea de energie necesara pentru a creste temperatura unui mililitru de apa cu un grad C. In momemtul in care ne hranim, alimentele  au un anumit aport caloric, un aport energetic potential. Adica, ceea ce am mancat ofera organismului energia necesara pentru ca acesta sa isi indeplineasca toate functiile. De aceea energia “degajata” de mancare se masoara in calorii.

Lactate 

Alimente (100 g)

Kilocalorii

Lapte de vaca (3,3% grasime)

67

Branza de vaci

97

Branza de burduf

377

Telemea de vaca

243

Telemea de oaie

270

Cascaval

334

Iaurt simplu (2,8% grasime)

54

Carne

Alimente (100 g)

Kilocalorii

Carne de miel

260

Carne de porc

143

Carne de vita

125

Carne de pui

120

Carne de peste (crap)

104

Carne de peste (salau)

83

{unca presata

324

 Legume 

Alimente (100 g)

Kilocalorii

Cartoful

89

Morcovul

45

Varza alba

33

Fasole verde

33

Fasole boabe

303

Mazare boabe

97

Salata verde

30

 Fructe 

Alimente (100 g)

Kilocalorii

Mere

74

Struguri

100

Pepene verde

29

Capsuni

43

Cirese

82

Portocale

47

Banane

66

 Paine  

Alimente (100 g)

Kilocalorii

Paine alba

282

Paine intermediara

255

Paine neagra

221

Sper ca prin informatiile furnizate sa va ajutam sa va compuneti o dieta care sa acopere nevoile calorice ale organismului tinand cont de sexul, greutatea corporala actuala si cea dorita si sanatatea dumneavoastra.

     Dr. Alin Popescu
Medic coordonator F.R.Rugby
Medic lot national rugby
0726 /777.137

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu