Berea te slabeste!

Timp estimat de citire3 minute, 36 secunde

Daca cineva v-ar sfatui sa beti un pahar de bere dupa o zi incarcata, ca sa va refaceti fortele, ati crede ca sunteti victima unei glume nesarate. Nu va pripiti cu aprecierile, lucrurile nu stau chiar asa!

Potrivit unor studii de ultima ora, berea, consumata cu moderatie, are efecte benefice  asupra sanatatii. Dupa o ora de efort fizic de orice natura, aceasta bautura va ajuta sa va recapatati fortele. Atentie! Asta nu inseamna ca trebuie sa abuzati: chiar daca are o suita de proprietati nutritive, riscati sa le anulati rapid daca beti fara masura!

Rehidrateaza organismul

Se spune ca celebrul atlet ceh de maraton, Emil Zatopek, ar fi cel care a descoperit efectele benefice ale berii. Secretul sau? Sa consumi bere in timpul competitiilor. Prin acest experiment a remarcat ca bautura cu pricina ii restabilea foarte repede capacitatea musculara. Bogata in saruri  minerale, si mai ales in potasiu si magneziu, berea permite rehidratarea eficienta a sportivului, facilitand astfel recuperarea fizica. Evident ca cel mai bun remediu de rehidratare ramane consumul de apa. In cantitati modeste, berea contribuie la buna functionare a inimii.

Compozitia berii
Berea este singura bautura care aduce au aport serios de vitamine din grupul B (B1, B6, B9, B12 necesare in procesele metabolice ale organismului. Este recunoscuta pentru "generozitatea" sa in glucide, proteine si minerale. Aceasta bautura joaca un rol important in mentinerea sanatatii parului, a pielii si a unghiilor. Are efecte benefice si asupra persoanelor care doresc sa mai scape de cateva kilograme: prin senzatia de satietate pe care ti-o creeaza, iti taie pofta de a rontai cate ceva. Cel mai important aspect relevat de nutritionistii francezi ramane acela ca respectiva  "ambrozie" confera o protectie solida impotriva bolilor cardiovasculare.

Sa bem cu masura!
Nu uitati totusi ca alcoolul ramane una din principalele cauze de mortalitate. Un pahar de bere pe zi nu face rau nimanui. Daca totusi doriti sa ridicati la rang de obisnuinta acest consum minim, alegeti o bere slab alcoolizata.

Oboseala universala
S-a constat ca in primele momente ale dupa-amiezii multi dintre noi dau semne de oboseala, inregistrandu-se pe acest interval cele mai scazute performante fizice sau intelectuale. Aceasta scadere de vigilenta ar putea fi cauzata fie de consumul unui meniu copios, bogat in grasimi sau condimentat, fie de un deficit de somn sau de o tendinta narcoleptica (tendinta irezistibila de a dormi).

Obisnuiti-va cu siesta!
Multa vreme, siesta a fost asociata in chip nefericit cu sinonime precum "lene", "imbatranire" sau chiar "depresie". Totusi, in zilele noastre, siesta isi reintra in drepturi odata cu constatarile fondate stiintific potrivit carora aceasta ar reduce substantial riscurile de accidente de circulatie – statisticile mondiale indicand faptul ca majoritatea accidentelor de aceasta natura se produc in cursul perioadelor cronobiologice de somnolenta maximala ( intre orele 2-5 noaptea si 13.00-15.00). Iata de ce o siesta cotidiana, intre orele 13.00 si 16.00, reprezinta echivalentul a doua cicluri de somn de noapte (in jur de 3 ore). In functie de activitatea si posibilitatile fiecaruia, siesta poate, foarte bine, sa dureze de la cateva minute, cu extensie, pana  la o ora si jumatate.

Fiecare cu ritmul sau…
La copii: pentru cei sub varsta de 6 ani, nevoia siestei este fiziologica, ceea ce s-ar traduce prin faptul ca, pentru cei mici, siesta este un supliment indispensabil somnului de noapte. Nu trebuie insa sa "ordonati” somnul de pranz copiilor prea activi, care se impotrivesc. Incepand cu varsta de 7 ani, specialistii recomanda jocuri in aer liber, deoarece recuperarea, eliminarea oboselii nu se face doar prin repaus la pat.

La adulti: cam greu sa va intindeti un pic la birou, asa ca sa va faceti siesta,nu? Cum ar privi seful un asemenea gest? Partial, lucrurile se pot aranja. Daca stati pe scaun, intindeti-va picioarele si respirati profund, calm, fara graba. O siesta facuta in cateva minute, cu "operativitate", va va reincarca bateriile. La persoanele in varsta: mai mult, la barbati decat la femei, siesta devine obligatorie. Densitatea viselor nocturne, alterarea echilibrului fiziologic, patologiile de tipul " apneea somnului", conduc la un deficit de somn.  Totusi nu trebuie sa cedati prea usor dorintei de a trage un pui de somn zdravan in miezul zilei (pentru a nu va deregla somnul nocturn). Tot ce va trebuie este o siesta adecvata.
 

Ema Ofiteru

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate